ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه نان هات داگ حرفه ای در خانه

انواع نان ها مانند نان هات داگ با استفاده از مواد اولیه در دسترس و ساده در منزل قابل تهیه می باشند. تهیه نان زمان بر نمی باشد اما نیاز به مدت زمانی برای پف خمیر می باشد که شما می توانید خمیر را کنار بگذارید و به کار های دیگر برسید.

طرز تهیه نان هات داگ حرفه ای در خانه

هات داگ یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی می باشد که شما به راحتی می توانید نان این فست فود خوشمزه را در منزل تهیه کنید. برای تهیه این نان نیاز به مواد اولیه بسیاری ندارید و با استفاده از مواد اولیه در دسترس تهیه می شود. این خمیر بسیار خوش بافت است و مناسب برای نان می باشد. طرز تهیه نان هات داگ را در این مطلب مشاهده نمایید.

انواع نان های خوش طعم با بافتی بی نظیر را دز منزل با دستور تهیه ای ساده  می توان تهیه کرد. همانطور که از نام نان هات داگ مشخص است برای هات داگ استفاده می شود که البته به دلخواه می توان از این نان برای غذاهای دیگری مانند سیب زمینی خامه ای و سیب زمینی سوخاری استفاده کرد. از انواع نان های مقوی و خوشمزه خانگی می توان به نان شنبلیله اشاره کرد.

نان هات داگ ساده

مواد لازم

  • کره 20 گرم
  • شیر 110 گرم
  • شکر 15 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد قنادی 250 گرم
  • مخمر خشک فوری 1 قاشق چای خوری

نان هات داگ خانگی با بافتی عالی

طرز تهیه نان هات داگ با بافتی عالی

ابتدا برای تهیه خمیر این نان باید کاسه ای مناسب بردارید و در کاسه نمک، آرد، مخمر و شکر را بریزید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. کاسه ای دیگر را بردارید و شیر را به همراه تخم مرغ در کاسه بریزید و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

حالا باید مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و کم کم هم بزنید. دقت داشته باشید که باید خمیر جمع شود و خمیری نرم و چسبنده به دست بی آید در غیر این صورت باید آرد بیشتری اضافه کنید. خمیر را به مدت 10 الی 15 دقیقه ورز دهید.

در آخر کره ذوب شده و یا به دمای محیط رسیده شده را به خمیر اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر ورز دهید. خمیر را در کاسه ای گود به شکل دایره ای قرار دهید و درب کاسه را ببندید. روی کاسه را با دستمال بپوشانید تا خمیر گرم بماند و پف کند.

پس از گذشت 1 ساعت خمیر را بر روی میز کار قرار دهید و مجدد مقداری با دست ورز دهید. حالا باید خمیر را به 6 قسمت تبدیل کنید. هر تکه خمیر را با دست گرد کنید و درز خمیر را با دست صاف کنید. حالا دوباره باید خمیر ها استراحت کنند.

پس از اسراحت باید خمیر ها را با دست به صورت بیضی در بی آورید. حالا از قسمت طول خمیر، شروع به رول کردن کنید. خمیر باید مجدد 1 ساعت استراحت کند و برای این که خمیر ها خشک نشوند می توانید از پارچه ای تمیز استفاده کنید.

طرز تهیه نان هات داگ خوش بافت

 

با  فرچه مخصوص مقداری شیر و زرده تخم مرغ بر روی نان ها بزنید و با فاصله بر روی سینی فر از قبل چرب شده بگذارید. فر را بر روی دمای 170 درجه تنظیم کنید و 15 دقیقه نان هات داگ را در فر قرار دهید تا پخته شود. سپس خارج کنید و با غذای دلخواه سرو نمایید. نوش جان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان