چرا دیگران را بی ارزش می کنیم تا خودمان بدرخشیم؟

حتما در محیط های کاری با افراد پرهیاهو و ظاهراً منتقدی مواجه شده اید که همیشه در حال خرده گیری از کار دیگرانند، و با شنیدن هر نظر یا ایده نو یا حتی خلاقانه ای آن چنان با اطمینان آن را رد می کنند و در مذمت آن داد سخن می دهند که فرد ایده پرداز احساس می کند چیز بی ارزشی گفته است؛ در همین راستا بر دیگران بگی نگی این امر مشتبه می شود که منتقد عجب آدم ...

 سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که شیوه انجام کار شما را زیر سوال ببرد برای اینکه خودش شایسته تر به نظر برسد.  برخی افراد احساس می کنند که نیازمند آنند تا دیگران جایگاه فکری بالاتری را برایشان لحاظ کنند، و برای رسیدن به این هدف، ساده ترین راه این است که دیگران را تخطئه کنند و زحمات شان را ناچیز جلوه دهند. 

یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر در جهان امروز این است که بسیاری از محیط های کاری مانند جنگل هستند. جنگلی با سناریوهای پیچیده ای که عجیب ترین حیوانات در آن برای بقا به نزاع با هم می پردازند.
 
گاهی بخت با شما یار است و در محیط کار با همکارانی با کفایت در عین فروتنی و مدیرانی الهام‌بخش دم خور می شوید و گاهی هم از بخت بدتان افراد بی کفایت  و فریبکار، خودشیفته‌، و نالایقی  به غایت خودپرست همکارتان می شوند که از هر فرصتی استفاده می کنند، تا به بقیه ثابت کنند شما بی کفایت هستید و خودشان بسیار باهوش تر و لایق تر از شما هستند. 

در این درس با ما همراه باشید تا کمی بیشتر این مورد را وابکاویم، و ببینیم پشت پرده این رفتار ظالمانه چه  نوع تفکر و نیتی دست به کار است. 

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

 

*چطور بفهمم از نظر عاطفی بالغ شده‌ام یا نه؟ (+ روشی برای ارزیابی بلوغ عاطفی)

*«من حسودم، چه کنم؟!» با حسادت خود روبرو شوید تا بر آن غلبه کنید (5 توصیۀ راهبردی)

*چگونه هر روز آدم بهتری باشم؟ (+راهکارهای کلیدی)

*چرا و چگونه خودآگاهی‌مان را بهبود بخشیم (+ 8 توصیه برای افزایش خودآگاهی)

*چرا باید از کمال‌گرایی فاصله بگیریم و چگونه بر آن غلبه کنیم؟ (+ 10 راه‌حل کاربردی)

*از حسادت رنج می برید؟ با این 8 کار بر آن غلبه کنید

*تئوری انتخاب ؛ علت اصلی ناخشنودی انسان ها چیست؟ و چه باید کرد؟از مقایسه تا همدلی

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر