خبرویژه/

چند هشدار درباره حاشیه‌های یک میهمانی در سفارت فرانسه + تصاویر

تجربه نشان داده که در شرایط احساسی برخی افراد نفوذی با اقدامات ضدامنیتی اقداماتی را لیدری خواهند کرد که پای نیروهای حزب اللهی و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند و در آب گل آلود شده ماهی بگیرند.

سرویس سیاست مشرق- سفارت فرانسه در تهران به مناسبت جشن روز ملی آن کشور قرار است جشنی را شنبه شب برگزار کند، این جشن هم‌زمان با ایام محرم حسینی قرار گرفته و از این رو با حاشیه‌هایی همراه شده است.

به طور طبیعی سفیر فرانسه در تهران وظیفه دارد تا این مراسم را به گونه‌ای برگزار کند که حاشیه‌های آن بر متن غلبه نکرده و ضمن حفظ احترام به کشور میزبان از هر نوع اقدام هنجارشکنانه پرهیز کند.

از سویی نهادهای نظارتی نیز بر اجرای این مراسم اشراف داشته و هماهنگی‌های دیپلماتیک و امنیتی با بالاترین سطح از کیفیت هماهنگ شده است. فیلیپ تیه‌بو به عنوان سفیر فرانسه نیز به خوبی آگاهی دارد که هر گونه اقدامی فراتر از پروتکل‌های تعیین شده با واکنش صریح تهران روبه‌رو خواهد شد.

چند هشدار درباره حاشیه‌های یک میهمانی در سفارت فرانسه + تصاویر

اما نکته قابل توجه آن است که برخی جریان‌های سیاسی هم‌زمانی برگزاری این مراسم با شب‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان را توهین به شعائر اسلامی ارزیابی کرده و در تلاش هستند در آن شب روبه‌روی سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو مراسمی را برگزار کنند.

چنین اقدامی از سوی این محافل بر خلاف مصالح امنیت‌ملی کشور بوده و ممکن است برخی اقدامات ناخواسته باعث بروز رفتارهای غیرقابل کنترل شود که برای کشور هزینه ساز خواهد بود.

تجربه نشان داده که در شرایط احساسی برخی افراد نفوذی با اقدامات ضدامنیتی اقداماتی را لیدری خواهند کرد که پای نیروهای حزب اللهی و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند و در آب گل آلود شده ماهی بگیرند، بی‌شک نهادهای انقلابی و امنیتی روی تحرکات این دست افراد حساسیت داشته و صحنه را به خوبی رصد می‌کنند.

از سویی هر گونه تحریک سفارتخانه‌ها تبعاتی دارد که در ساده‌ترین حالت ممکن است که کشورهای اروپایی نیز از این وضعیت سوء استفاده کرده و به طبع اجازه برگزاری مراسم‌های مشابه از جمله برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را از هم‌وطنانمان در خارج از کشور بگیرند.

چند هشدار درباره حاشیه‌های یک میهمانی در سفارت فرانسه + تصاویر

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح برخورد با دولت‌های غربی در میانه فتنه‌ها بسیار با اهمیت است جایی که معظم‌له درباره حمله به سفارت عربستان و انگلیس می‌فرمایند:

عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

داشتن تحلیل سیاسی دقیق از شرایط از نیروهای مومن انقلابی انتظاری است به جا که لازم است در این وعده به آن توجه کرد؛ درحالی‌که کشور پس از حماسه بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری آماده انتقال قدرت است، دادن بهانه به سایرین دودی راه خواهد انداخت که در چشم همگان فرو خواهد رفت!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر