این پروژه انقلابی چین ۱۰ رکورد جهانی را شکسته است(+فیلم و عکس)

پروژه پیوند شنژن-ژونگشان در چین تقریبا ۲۴ کیلومتر درازا دارد و برای اتصال دو شهری که نام خود را از آنها گرفته، طراحی شده است.

عصر ایران - چین به تازگی پروژه "پیوند شنژن-ژونگشان" (Shenzhen-Zhongshan Link) را افتتاح کرد که یک تونل و سامانه پل جدید بین دریایی در استان گوانگدونگ، چین است. این پروژه شامل یک تونل زیرآبی، دو پل و دو جزیره مصنوعی می شود. این شگفتی چشمگیر معماری موفق به شکستن 10 رکورد جهانی شد.

مصب رودخانه مروارید، جایی که رودخانه مروارید به دریای چین جنوبی می پیوندد، یکی از پر جمعیت ترین مکان ها در جهان است. این شامل هنگ کنگ، ماکائو، و 9 شهر دیگر در استان گوانگدونگ است که همه آنها با پهنه های آبی بزرگ از هم جدا شده اند. از این رو، جابجایی بین آنها دشوار می شود. پیوند شنژن-ژونگشان برای رسیدگی به این شرایط ساخته شده است.

پروژه پیوند شنژن-ژونگشان تقریبا 24 کیلومتر درازا دارد و برای اتصال دو شهری که نام خود را از آنها گرفته، طراحی شده است. هر دو شهر در سواحل مخالف مصب رودخانه مروارید قرار دارند. البته، این پروژه تنها شامل یک پل کامل نیست، بلکه تونلی زیرآبی در میانه و همچنین پل هایی را شامل می شود که هر جزیره را به شهر متصل می کنند. پیوند شنژن-ژونگشان دارای مسیر رانندگی هشت بانده است که با بیشینه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می توان در آنها رانندگی کرد. با استفاده از این مسیر زمان دو ساعته رانندگی بین دو شهر به تنها 30 دقیقه کاهش می یابد. تکمیل این پروژه هفت سال زمان برد و سرانجام در 30 ژوئن 2024 عبور و مرور در آن آغاز شد.

این پروژه انقلابی در چین 10 رکورد جهانی را شکسته است

پروژه ای که 10 رکورد جهانی را شکسته است

بنابر گزارش شبکه جهانی تلویزیون چین (سی جی تی ان) پروژه پیوند شنژن-ژونگشان 10 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده است. این رکوردها شامل موارد زیر می شوند:

 

- بزرگترین دهانه برای پل معلق تیر جعبه ای فولادی فراساحلی (1666 متر)

- بلندترین عرشه پل (91 متر)

- بالاترین فاصله آزاد ناوبری برای یک پل دریایی

- بزرگترین لنگر پل معلق دریایی (344000 متر مکعب بتن)

- بالاترین سرعت آزمایش مقاومت باد برای یک پل معلق (83.7 متر بر ثانیه)

- بزرگترین عرشه پل فولادی با روکش آسفالت اپوکسی ترکیب داغ (378800 متر مربع)

- طولانی ترین تونل لوله غوطه ور هشت بانده دو طرفه (5035 متر)

- پهن ترین تونل لوله غوطه ور پوسته بتنی فولادی زیر آب (تا 55.6 متر)

- بزرگترین ریخته گری تک حجمی برای یک لوله غوطه ور پوسته فولادی با استفاده از بتن خود متراکم (29000 متر مکعب در هر بخش لوله)

- پهن ترین متوقف کننده آب ام (M) شکل به طور مکرر تاشو مورد استفاده در اتصال نهایی یک تونل لوله غوطه ور (3 متر)

 

این پروژه انقلابی در چین 10 رکورد جهانی را شکسته است

بخش های تونل همچنین دارای ویژگی های ایمنی نوآورانه مانند سامانه های جدید آتش نشانی و تخلیه دود هستند.

چهارده ربات در سراسر تونل گشت می زنند و لوله ها و کابل ها را زیر نظر دارند تا اطمینان حاصل شود همه چیز به خوبی کار می کند. تیم ربات ها همچنین بر تصادفات خودرو نظارت دارند و در صورت وقوع تصادف، آنها ترافیک را با استفاده از بلندگوهای داخلی خود هدایت کرده و در عین حال وظیفه فیلمبرداری از صحنه و ارسال آن به مرکز کنترل از راه دور را بر عهده دارند.

این پروژه انقلابی در چین 10 رکورد جهانی را شکسته است

این پروژه انقلابی در چین 10 رکورد جهانی را شکسته است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر