این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند(+فیلم و عکس)

سافت فوت پرو یک نمونه اولیه از پای مصنوعی است که جهشی به جلو در طراحی اندام مصنوعی ایجاد کرده و ساختار و حرکت پای انسان را شبیه سازی می کند.

عصر ایران - چالش همیشگی راه رفتن در زندگی روزمره را بدون انعطاف پذیری طبیعی پاها تصور کنید. این واقعیتی برای بسیار از افراد قطع عضو است که به پای مصنوعی متکی هستند. متاسفانه، این اندام مصنوعی می تواند احساس ناراحتی و محدودیت را برای فرد به همراه داشته باشد.

اندام های مصنوعی معمولی اغلب فاقد توانایی سازگاری با زمین های ناهموار یا ایجاد فشار طبیعی مورد نیاز برای راه رفتن صاف هستند. با این وجود، طرحی پیشگامانه از موسسه فناوری ایتالیا آماده است تا جریان بازی را برای افراد قطع عضو تغییر دهد.

سافت فوت پرو؛ اندام مصنوعی که پای انسان را شبیه سازی می کند

سافت فوت پرو (The SoftFoot Pro) یک نمونه اولیه از پای مصنوعی است که جهشی به جلو در طراحی اندام مصنوعی ایجاد کرده و ساختار و حرکت پای انسان را شبیه سازی می کند. برخلاف اندام های مصنوعی معمولی که استحکام در اولویت قرار دارد، سافت فوت پرو دارای طراحی مبتکرانه ای است که انعطاف پذیری و مهارت پای انسان مانند را بدون موتور، سروو، برد مدار یا باتری ارائه می کند.

با کاهش وزن و پیچیدگی ناشی از عدم استفاده از موتورها و لوازم الکترونیکی، سافت فوت پرو با ترکیبی هوشمندانه از مکانیک و مواد به عملکردی چشمگیر دست می یابد. هسته آن از یک مکانیسم قوس متحرک شکل گرفته که از تیتانیوم یا آلیاژ آلومینیوم سبک و در عین حال مستحکم ساخته شده است. این قوس به پنج زنجیره موازی متصل می شود که از قطعات پلاستیکی با استحکام بالا ساخته شده اند و به نوعی نقش استخوان های کف و بند پا را ایفا می کنند. اتصال دهنده های انعطاف پذیر که مانند تاندون عمل می کنند، بخش های درون هر زنجیره را به هم متصل می کنند.

این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند

پای مصنوعی که توجه ویژه ای به جزئیات دارد

درخشش سافت فوت پرو در جزئیات آن نهفته است. از میان هر زنجیره یک کابل فولادی داخلی می گذرد که به پاشنه اندام مصنوعی متصل می شود. این کابل، همراه با اتصال دهنده های انعطاف پذیر، عملکرد نیام کف پایی را تقلید می کند. نیام کف پایی در پای انسان ذخیره و آزاد کردن انرژی در هر گام را بر عهده دارد. این طراحی مبتکرانه به سافت فوت پرو اجازه می دهد تا ضربه را جذب کند، کاربر را با فشار طبیعی به سمت جلو حرکت دهد، و حتی با سطوح ناهموار مطابقت داشته باشد. این انعطاف پذیری افزایش یافته به معنای ثبات بیشتر و راه رفتن طبیعی تر برای کاربران است.

سافت فوت پرو با وزن تقریبا 450 گرم توانایی پشتیبانی از کاربرانی تا وزن 100 کیلوگرم را دارد. آزمایشات اولیه انجام شده در دانشکده پزشکی هانوفر و دانشگاه پزشکی وین نتایج امیدوارکننده ای را نشان داده اند. افراد قطع عضوی که در آزمایش ها شرکت کردند، افزایش تعادل و پیاده روی طبیعی تر روی زمین های مختلف را تجربه کردند.

کاربردهای سافت فوت پرو می تواند فراتر از کاربران انسانی باشد. پژوهشگران همچنین با موفقیت آن را در ربات ها، از جمله ربات چهار پا انیمال (Anymal) و ربات انسان نمای اچ آر پی-4 آزمایش کرده اند. این تطبیق پذیری پتانسیل این طرج را برای متحول کردن نه تنها اندام های مصنوعی بلکه در زمینه رباتیک برجسته می کند.

این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند

این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند

این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند

این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند

این پای مصنوعی مبتکرانه انعطاف پذیری پای انسان را شبیه سازی می کند

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر