شاسی‌بلند برقی هیوندای با سه ردیف صندلی امسال از راه می‌رسد

هیوندای رسماً اعلام کرد که شاسی‌بلندی برقی با سه ردیف صندلی در اواخر امسال به جمع خودروهای هیوندای افزوده خواهد شد.

هیوندای اعلام کرد که شاسی‌بلند الکتریکی سه‌ردیفه‌ی خود را اواخر امسال رونمایی می‌کند و برای مدل 2025 فروخته خواهد شد. احتمالاً نام این خودرو Ioniq 9 باشد که همتای برند هیوندای برای کیا EV9 است. این شاسی‌بلند جایگزین الکتریکی برای مدل پلساید محسوب می‌شود.

به گزارش زومیت، پیش‌از‌این شاسی‌بلند الکتریکی جدید کیا در جاده‌های ایالات متحده دیده شد؛ در‌حالی‌که با پوشش استتاری ماهرانه‌ای پوشانده شده بود. همه‌ی نشانه‌ها حاکی از آن است که این شاسی‌بلند در بخش‌های زیادی از مدل مفهومی Ioniq Seven 2021 الهام گرفته است.

هیوندای با ایجاد ظاهری منحصر‌به‌فرد برای هر مدل Ioniq، اقدامی هوشمندانه انجام داده است و شاسی‌بلند جدید آن نیز باید همین رویه را دنبال کند.

شاسی‌بلند برقی هیوندای با سه ردیف صندلی امسال از راه می‌رسد

مدل مفهومی Ioniq Seven هیوندای

Hyundai

احتمالاً Ioniq 9 مدل 2025 روی پلتفرم E-GMP هیوندای سوار خواهد شد و پیکربندی پیشرانه و باتری را با کیا EV9 خود به‌اشتراک خواهد گذاشت. مدل پایه‌ی EV9 دیفرانسیل‌عقب است و 215 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. مدل چهار‌چرخ‌محرک نیز 379 اسب‌بخار قدرت و باتری بزرگ‌تری دارد؛ اما استفاده‌ی مستقیم پیشرانه‌های کیا در Ioniq 9 رسماً تایید نشده است.

با اینکه شاسی‌بلند برقی جدید هیوندای امسال رونمایی می‌شود، این شرکت این خودرو را «شاسی‌بلند سه‌ردیفه‌ی Ioniq مدل 2025» می‌نامد. همچنین، استفاده از نام 2025 شاید بدین‌دلیل باشد که شاهد عرضه‌ی این خودرو در اوایل سال 2025 باشیم. در‌صورت استفاده‌ از قوای فنی کیا، این احتمال دور از ذهن نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر