دلیل سرخ شدن ما به طور علمی ثابت شد!

مطمئناً، ما می‌دانیم که سرخ شدن به‌طور تصادفی اتفاق می‌افتد و برای بسیاری واکنشی خودآگاه است. اما دانشمندان برای اولین بار دریافتند که چرا گونه‌های ما به‌صورت ناگهانی قرمز می‌شوند.

چرا سرخ می‌شویم؟ آیا این واکنش به خجالت، خودآگاهی، ناراحتی یا خوشحالی است؟ سال‌هاست که دانشمندان تلاش کرده‌اند بفهمند چرا انسان سرخ می‌شود.

به گزارش انتخاب، دانشمندان برای اینکه بفهمند دقیقاً چه‌چیزی باعث ایجاد قرمزی در گونه‌های ما می‌شود، تصویر 40 نوجوان و جوان 20 ساله را درحال خواندن‌ ضبط کردند. سپس آنها را به دستگاه MRI مغزی متصل کردند تا خود را درحال خواندن‌ تماشا کنند. هدف این بود که تصویر شرکت‌کنندگان را هنگامی‌که سرخ شده‌اند ثبت کنند و سپس بفهمند که مغز آنها چگونه به این سرخی واکنش نشان می‌دهد.

در این مطالعه، محققان دریافتند که سرخ شدن مستقیماً با بخش‌های برانگیختگی عاطفی و توجه مغز ما مرتبط است. در کمال تعجب، دلیل قرمز شدن‌ ما به هیچ‌وجه به بخشی از مغز که در تصویرسازی درباره افکار، نیات و رفتارهای خود یا دیگران دخالت دارد، وابسته نیست.

بنابراین، به‌نظر نمی‌رسد که سرخ شدن واکنش بدن ما به خجالت کشیدن‌ یا خودآگاهی باشد. البته، مانند هرچیزی که به مغز مربوط می‌شود، تحلیل سیگنال‌های ارسال شده‌‌ توسط آن موضوعی پیچیده‌ است.

محققان همچنین دریافتند که زنان در این گروه نسبت به مردان بیشتر در معرض قرمز شدن قرار داشتند، که این موضوع سوالات دیگری را ایجاد کرد.

در نهایت، این تیم می‌گوید که نتایج و یافته‌های آن‌ها همگی باید با دقت تفسیر شوند. آنها همچنین می‌خواهند نتایج بیشتری را با گروهی متنوع‌تر به‌دست آورند تا ببینند شرایط در محدوده‌های سنی مختلف چگونه تغییر می‌کند. البته، این که آیا این نتایج دقیق در یک گروه بزرگتر و متنوع‌تر تکرار خواهد شد یا خیر، مبهم است.

اما شاید ما یک قدم به ایجاد توضیحی مناسب درمورد علت سرخ شدن‌ انسان نزدیک‌تر شده‌ باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر