وبلاگ مشرق

شورای راهبری دولت پزشکیان در بوته نقد اصلاح‌طلبان/ جریمه‌ای که همه از افزایش آن خوشحال‌اند!

باطل السحر برخی حواشی سیاسی و اقداماتی نظیر شعار دادن علیه ظریف؛ "کارآمدی" است و دولت پزشکیان با اهتمام به این مسئله می تواند از تلاطم های سیاسی به سلامت عبور کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شورای راهبری دولت پزشکیان در بوته نقد اصلاح‌طلبان

شورای راهبری دولت پزشکیان در بوته نقد اصلاح‌طلبان/ جریمه‌ای که همه از افزایش آن خوشحال‌اند!

ایلنا گزارش داد: محمود صادقی، فعال چپ و از نمایندگان ادوار مجلس در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به پزشکیان نوشت:

خبرهایی که از لابی‌های سودجو و ذی‌نفعان فعال در بعضی از کمیته های پیشنهاد وزرا می‌رسد بسیار نگران کننده است. آقای پزشکیان!

مراقب باشید اگر عناصر سودجو و فرصت طلب خروجی کمیته‌ها باشند، امید و سرمایه اجتماعی در حال ترمیم دوباره آسیب می‌بیند.[1]

*اگرچه تشکیل یک شورای راهبری برای چینش وزرای کابینه و مقامات ارشد دولت چهاردهم یک ابتکار مطلوب بود ولی به نظر می رسد شاید برخی مقولات رهزن این ابتکار عقلایی شوند.

آقای پزشکیان باید توجه داشته باشد که هشدار بالا از سوی یک فعال اصلاح طلب عنوان شده است نه از جانب رقبا یا منتقدان!

برای نیروهای سیاسی این عجیب نیست که هنگام تشکیل یک شورا برای چینش کابینه جدید؛ برخی لابی ها یا نفوذها صورت بگیرد. همچنین است که طبعا همه افراد حاضر در شورای راهبری نیز افراد ذیصلاحی نیستند و بسا که برخی از آنان افراد ناصالحی نیز باشند.

لکن در اینجا باید به شاه کلید تدبیر و خردمندی رئیس این تشکیلات یعنی دکتر پزشکیان و ایضا آقای ظریف امید داشت که بتوانند از این دریای متلاطم به سلامت عبور کنند و اجازه رهزنی امورات غیر عقلایی را ندهند.

در روزهای اخیر خبرهایی در رابطه با نامزدی برخی افراد ناکارآمد و امتحان پس داده به عنوان نامزدان اصلی برخی پست های وزارتی در دولت پزشکیان به گوش رسیده است که این مسئله در کنار حضور چند فرد مسئله دار در شورای راهبری نظیر آقایان رنانی یا تاجرنیا؛ موجب بروز نگرانی شده است.[2]

***

جریمه‌ای که همه از افزایش آن خوشحال‌اند!

شورای راهبری دولت پزشکیان در بوته نقد اصلاح‌طلبان/ جریمه‌ای که همه از افزایش آن خوشحال‌اند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از افزایش جرایم شکار و صید با پیشنهاد معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت دادگستری جرایم نقدی مندرج در مفاد 10 تا 13 قانون شکار و صید در مصوبه هیات وزیران خبر داد.

محمدرضا علیمرادی در گفت و گو با ایرنا افزود: مطابق این مصوبه جرایم موضوع ماده 10 که مربوط به شکار و صید جانوران‌ وحشی‌ عادی‌ و از بین بردن رستنی ها است از 20 میلیون و 400 هزار تا 102 میلیون ریال افزایش یافت.

وی عنوان کرد: در این مصوبه جرایم موضوع ماده 11 که به جرایم شکار و صید در فصول‌ و ساعات‌ ممنوع‌ مقرر، شکار و صید با وسایل‌ و از طرق‌ غیرمجاز، تخریب‌ چشمه‌ها و آبشخور حیوانات‌ در مناطق‌ حفاظت‌ شده اشاره دارد از 153 میلیون تا 306 میلیون ریال افزایش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: جرایم ماده 12 و 13 نیز که به ترتیب مربوط به شکار و صید جانوران‌ وحشی‌ حمایت‌ شده‌، شکار و صید در مناطق‌ حفاظت‌ شده‌ و پناهگاه های‌ حیات‌ وحش‌ بدون‌ تحصیل‌ پروانه‌، آلوده‌ کردن آب‌ رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های‌ حفاظت‌ شده و شکار جانوران‌ وحشی‌ کمیاب‌ و در معرض‌ خطر انقراض، شکار در پارک‌های‌ ملی‌، شکار، صید و یا کشتار جانوران‌ وحشی‌ با استفاده‌ از سموم‌ و مواد منفجره‌، مبادرت‌ به‌ اقداماتی‌ که‌ موجبات‌ آلودگی‌ آب‌ دریای‌ خزر و خلیج‌ فارس‌ و دریای‌ عمان‌ با مواد غیر نفتی‌ هستند به ترتیب از 204 تا 340 و 408 تا 578 میلیون ریال و همچنین جرایم موضوع تبصره 2 ماده 13 از 408 تا 816 میلیون ریال افزایش یافت.[3]

*افزایش جریمه برای متخلفان حوزه محیط زیست؛ ضرورتی بود که همه منتظر آن بودیم.

در نظر گرفتن جرائم سنگین برای جلوگیری از تخلفات بالقوه یک ابزار خوب در حکمرانی پیشرفته است که بایستی حتما در سرحد ممکن به آن توجه داشت و سهمگین ترین مجازات را همراه با پیوست اطلاع رسانی درباره مجازات مجرمان در نظر گرفت.

در این باره باید اشاره کرد که مثلا اخیرا در خبرها خواندیم که برای ماشین سواری در حالت مستی جریمه یک و نیم میلیون تومانی در نظر گرفته شده که به نظر می رسد اصلا جریمه زیادی نیست و حتی می تواند موجب مضحکه شود!

پایش و اصلاح مستمر میزان جریمه ها در مقولاتی از قبیل آنچه در بالا ذکر کردیم؛ ضروری است.

***

"کارآمدی" باطل‌السحر شعارهای کم‌خردان

شورای راهبری دولت پزشکیان در بوته نقد اصلاح‌طلبان/ جریمه‌ای که همه از افزایش آن خوشحال‌اند!

خبرآنلاین گزارش داد: عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه 88 با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، به موضوع شعار دادن عده ای در نماز جمعه علیه محمد جواد ظریف پرداخت و نوشت:

"منظور از توهین به ظریف، حمله به شخص او نبود; هدف آن 17 میلیون نفر بودند که به پزشکیان رای دادند.پیام هم همان بود که آن خانم گفته بود: "مملکت مال ما حزب‌اللهی‌هاست، نمی خواهید بروید" منظور این است که 17 میلیون نفر گورشان را گم کنند! بزرگان نظام کاری بکنند که جامعه به تقابل نکشد."[4]

*قطعا کار آن افراد در شعار دادن علیه آقای ظریف که از چپ های نجیب هستند؛ کاری بس غلط و بی خردانه بوده است که مقام معظم رهبری هم بارها و بارها مخالفت خود را با این قبیل اقدامات اعلام کرده اند.

لکن آقای رمضانزاده هم نباید اصطلاحا با یک غوره دچار سردی بشوند و در مقابل جهالت یک عده اینچنین عنان اختیار از کف بدهند!

انتظار از یک رجل سیاسی آن است که در چنین مواقعی دعوت به خویشتن داری کند، عقلانیت های مسئله را یادآوری کند و بر کارآمدی بعنوان باطل السحر تمام این قضایا تأکید کند.

پر واضح است آنچه که رمضانزاده تقریر کرده است نه تنها هیچ کمکی به حل مسئله نخواهد کرد بلکه موجب تشنّج بیشتر اوضاع هم می شود.

در واقع آقای رمضانزاده در حالی پیرامون تقابل هشدار داده است که خود عملا در همان جهت گام برداشته است.

حضور فعالان اینچنینی در اطراف ستاد دولت چهاردهم موجب اخلال در کار دولت خواهد شد.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1506765

2_mshrgh.ir/1625040

3_irna.ir/xjR6DN

4_khabaronline.ir/xmsKC

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر