حمله اوکراین به خارکف با مهمات خوشه‌ ای

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای واشنگتن را مسوول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام امور پروازی موشک‌های آمریکایی زمین به زمین ام‌جی‌ام اتکمز (ATACMS) توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود.

خبرگزاری «تاس» روسیه امروز (یکشنبه) گزارش داد که نیروهای اوکراینی روستایی در منطقه خارکف را با مهمات خوشه‌ای گلوله‌باران کردند.
 
به گزارش ایرنا از این رسانه روس، ویتالی گانچف فرماندار منصوب روسیه در این منطقه گفت: یک روستا در خارکف توسط نیروهای اوکراینی که از مهمات خوشه‌ای استفاده می‌کردند، گلوله باران شد اما به کسی آسیبی نرسید.
 
وی در پیامی در کانال تلگرامی خود تصریح کرد: یگان‌های مسلح اوکراین در جریان حمله به روستای «بوگدانوفسلویه» از مهمات خوشه‌ای استفاده کردند. آنها به بخش مرکزی روستا اصابت کردند. خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید. اما چندین خانه خسارت دیده است.
 
وزارت دفاع روسیه اوایل تیر ماه اعلام کرده بود که اوکراین با استفاده از موشک‌های تاکتیکی «اتکمز» ساخت آمریکا حامل مهمات خوشه‌ای، «حمله تروریستی» به زیرساخت‌های غیرنظامی منطقه سواستوپل انجام داده که چهار موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون و یک موشک دیگر منحرف و بر فراز شهر منفجر شده است.
 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای واشنگتن را مسوول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام امور پروازی موشک‌های آمریکایی زمین به زمین ام‌جی‌ام اتکمز (ATACMS) توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود.
 
کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال 2022 با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.
 
بمب‌های خوشه‌ای می‌توانند از هواپیما یا سکوهای پرتاب موشکی پرتاب شوند که در بیش از 120 کشور - در چارچوب کنوانسیون مهمات خوشه‌ای- ممنوع شده‌اند و به هنگام انفجار شمار زیادی بمب‌های کوچکتر را در محیط وسیعی پخش می‌کنند.
 
این بمب‌های کوچکتر در صورت انفجار جان شهروندان بیشتری را تهدید می‌کنند و درصورت منفجر نشدن هم به طور مین عمل کرده و می‌توانند خطرات جانی و معلولیت برای غیر نظامیان به همراه داشته باشند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر