نماینده شادگان در مجلس: شرکت فولاد شادگان حق اخراج حتی یک کارگر را ندارد

خنفری نماینده شادگان در مجلس اظهار داشت که شرکت فولاد شادگان باید ضمن بازگشت به کارِ همه‌ی کارگرانِ اخراجی، وضعیت فولاد شادگان باید در سایر حوزه‌ها توسط نهادهای نظارتی بررسی شود.

نماینده مردم شادگان و عضو کمیسیون اجتماعی درخصوص اخراج تعدادی از کارگران شرکت فولاد شادگان گفت: شرکت فولاد شادگان نباید حتی یک کارگر را اخراج کند.

هاشم خنفری نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی به اخراج تعدادی از کارگران شرکت فولاد شادگان اعتراض کرد.

خنفری اظهار داشت که شرکت فولاد شادگان باید ضمن بازگشت به کارِ همه‌ی کارگرانِ اخراجی، وضعیت فولاد شادگان باید در سایر حوزه‌ها توسط نهادهای نظارتی بررسی شود.

وی گفت: "فولاد شادگان باید تبعات اجتماعی و روانی اخراج کارگران را در نظر بگیرد و در چنین شرایطی نباید کارگران را اخراج کند. دستگاه‌های نظارتی استان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند."

کارگران  فولاد شادگان


وی در ادامه تصریح کرد: "افزایش هزینه‌های بیمه، افزایش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی، و تأثیرپذیری مشاغل غیرمستقیم نیز پس از اخراج کارگران به دنبال خواهد داشت. شرکت فولاد شادگان باید از منابع قانونی و اجرایی مثل قانون تسهیل و رفع موانع تولید و شورای تأمین و کمیسیون شورای کارگری و کمیته بحران اداره کل تعاون و معاونت اقتصادی قوه قضاییه و غیره برای رفع مسئله‌ی اخراج کارگران استفاده کند."

خنفری افزود: "اخراج کارگران تنها به از دست دادن شغل آنان ختم نمی‌شود، بلکه تبعات اجتماعی و روانی بسیاری را نیز به دنبال دارد. از دست دادن منبع درآمد اصلی خانواده‌ها می‌تواند منجر به افزایش فقر و مشکلات اقتصادی در جامعه شود. همچنین، بیکاری ناگهانی و عدم اطمینان از آینده شغلی، استرس و اضطراب شدیدی را به کارگران و خانواده‌های آنان تحمیل می‌کند. این فشارهای روانی می‌تواند به مشکلات جدی‌تری نظیر افسردگی، افزایش نرخ خودکشی و حتی افزایش جرم و جنایت منجر شود. از سوی دیگر، اخراج کارگران می‌تواند به کاهش اعتماد عمومی به شرکت و مدیریت آن منجر شود و تبعات منفی در بلندمدت برای کل جامعه داشته باشد."

خنفری تاکید کرد: "در خصوص اخراج کارگران، شرکت‌های فولاد مکلف هستند که موضوع را قبل از هر گونه تصمیم درخصوص تعدیل نیرو موضوع را به دستگاه های ذیربط  اطلاع‌رسانی کرده و از ظرفیت‌های قانونی برای رفع این مشکل استفاده کنند. اخراج کارگران ممکن است امتیازگیری شرکت‌های زیرمجموعه فولادی از شرکت مادر باشد و ایجاد مشکل جدیدی با عنوان 'کارگران اخراجی' را به دنبال داشته باشد. نباید تک‌بعدی به مسائل پرداخت و باید عوامل مختلف را در نظر گرفت."

خنفری در پایان تاکید کرد: ضمن اینکه شرکت فولاد شادگان همه کارگران اخراجی را بازگشت بکار نماید، از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم وضعیت فولاد شادگان را در سایر حوزه‌ها بررسی نموده و از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری نماید. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان نماینده و خادم مردم برای احقاقِ حقوق کارگران از تمام ظرفیت قانونی و کمیسیون اجتماعی برای دفاع از حقوق و مطالبات کارگران استفاده می‌کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر