«دنیای‌اقتصاد» منوی سفر به ارتفاعات در پنج استان کشور را معرفی می‌کند

تور نجات از روزهای گرم

شماره روزنامه: ۶۰۶۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲ ...

گیلان از مقاصد جذاب برای سفرهای تابستانی است. یکی از تورهای یک‌روزه طراحی‌شده به این مقصد که هزینه‌ای معادل یک میلیون و 200‌هزار تومان دارد شامل جنگل‌‌‌پیمایی در جنگل‌‌‌های دیورش، مشاهده دورنمای قله درفک، چشمه پرآب نورچشمه، غار آبی دیورش و یک وعده صبحانه می‌شود. این تور با اتوبوس و مینی‌بوس انجام می‌شود. سفر دیگری باز هم به مقصد گیلان، ‌‌‌ با همین قیمت و وسیله نقلیه، خدماتی مانند طبیعت‌گردی در دشت سی‌‌‌دشت‌‌‌، مشاهده غار دربند رشی و یک وعده صبحانه را عرضه می‌کند.

همدان دیگر شهری است که به واسطه پایین‌تر بودن دما نسبت به شهرهای دیگر و نزدیک‌تر بودن به تهران‌‌‌، برای آژانس‌‌‌های گردشگری پایتخت جذاب است. یکی از تورهای تعریف‌شده به این مقصد شامل برنامه‌هایی نظیر بازدید از غار آبی علیصدر، گشت شهر سفال لالجین و خرید از کارگاه سفال می‌شود. در این تور یک وعده صبحانه به شرکت‌کنندگان عرضه شده و حمل‌ونقل آن نیز با اتوبوس و مینی‌‌‌بوس انجام می‌گیرد. مشابه سایر تورهای یک‌روزه هزینه این تور هم به ازای هر گردشگر به یک میلیون و 200‌هزار تومان می‌رسد.

مازندران هم دیگر مقصد تورهای یک‌روزه است. در این تور، گشت در ییلاق فیلبند، راهپیمایی در مراتع فیلبند و تماشای پدیده اقیانوس ابر پیش‌بینی شده است، البته تشکیل این پدیده در منطقه بستگی به وضعیت آب و هوا دارد. مشابه سایر برنامه‌های یک‌روزه در این تور نیز ‌‌‌یک وعده صبحانه گنجانده شده، ‌‌‌ رفت و آمد آن با اتوبوس و مینی‌بوس است و هزینه آن هم به یک میلیون و 200‌هزار تومان می‌رسد.

جنگل‌‌‌پیمایی در جنگل‌‌‌های لفور، بازدید از هفت آبشار در منطقه جنگلی سواد‌‌‌کوه و یک وعده صبحانه جزو برنامه‌های دیگر تور یک‌روزه به مقصد مازندران با قیمت و وسیله حمل‌ونقل مشابه است. کما اینکه در تور دیگری به همین منطقه با همین قیمت‌‌‌، برنامه‌هایی نظیر جنگل‌‌‌پیمایی در منطقه سوادکوه و ارفع‌‌‌ده، دورنمای قله ارفع‌کوه، بازدید و گشت اطراف چشمه پراُو (پرآب) و ‌‌‌ یک وعده صبحانه گنجانده شده است. چهارمین تور به مقصد مازندران با همین قیمت و سرویس رفت و برگشت، ‌‌‌ شامل جنگل‌پیمایی در جنگل‌‌‌های‌‌‌ الیمستان، دورنمای قله دماوند، پیاده‌‌‌روی و طبیعت‌‌‌گردی در جنگل‌‌‌های ثبت جهانی هیرکانی و ‌‌‌ یک وعده صبحانه می‌شود.

چهارمحال و بختیاری مقصد یک تور یک و نیم روزه رفتینگ است. در این تور که هزینه‌ای معادل دو میلیون و 900‌هزار تومان به ازای هر گردشگر دارد، حمل‌ونقل با اتوبوس بوده و خدمات آن شامل آموزش اصول اولیه قایق‌‌‌سواری و رفتینگ در رودخانه خروشان تحت نظارت مربی رسمی رفتینگ، شنا در رودخانه، تجربه شیرجه از ارتفاع در رودخانه، ‌‌‌ یک وعده صبحانه و یک وعده ناهار می‌شود.

گلستان و جنگل جهان‌نما مقصد دیگر تور تابستانی است. در این تور که اقامت آن یک شب وسیله نقلیه و یک شب کلبه روستایی است گردشگران با اتوبوس و جیپ جابه‌جا می‌شوند. برنامه‌های این تور که به ازای هر گردشگر 5 میلیون و 800‌هزار تومان هزینه دارد، شامل جنگل‌‌‌پیمایی در منطقه حفاظت‌‌‌شده جهان‌‌‌نما، اقامت در روستای ییلاقی جهان‌‌‌نما، جنگل‌‌‌های درازنو، برج تاریخی رادکان، تجربه اقامت در کلبه‌‌‌های چوبی، ‌‌‌ دو وعده صبحانه، دو وعده ناهار و ‌‌‌ یک وعده شام می‌شود.

5 copy

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر