طرز تهیه شیرینی کرم دار خانگی و خوشمزه

اگر می خواهید شیرینی خوش طعم با ظاهری شیک و مجلسی با استفاده از خمیر هزارلا تهیه کنید، شیرینی کرم دار گزینه ای عالی می باشد. کرم این شیرینی در منزل تهیه می شود و نیاز به خرید از بازار نمی باشد.

طرز تهیه شیرینی کرم دار خانگی و خوشمزه

شیرینی کرم دار شیرینی با طعم فوق العاده و در عین حال مجلسی و شیک می باشد. این شیرینی با استفاده از خمیر هزار لا تهیه می شود که باعث راحت تر شدن کار شما می باشد. برای تهیه نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و تمامی مواد اولیه این شیرینی در دسترس است. طرز تهیه شیرینی کرم دار مجلسی را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

ترافل نارگیلی، رول دارچین هزارلا و قرابیه ترتیل از جمله شیرینی های مجلسی و خوشمزه می باشند که شما می توانید از این شیرینی ها برای انواع دورهمی و مهمانی های کوچک استفاده کنید. برای داشتن دسترسی راحت به روش تهیه این سه شیرینی بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. مواد کرم شیرینی را با مخلوط چند مواد اولیه در منزل به راحتی می توانید تهیه نمایید.

شیرینی کرم دار مجلسی

مواد لازم شیرینی

  • خمیر هزارلا 1 بسته
  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • شیر 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم کرم شیرینی

  • آرد 20 گرم
  • کره 30 گرم
  • شکر 80 گرم
  • نشاسته ذرت 20 گرم
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • وانیل 1 قاشق چای خوری
  • شیر 300 میلی لیتر

شیرینی کرم دار خوشمزه

طرز تهیه شیرینی کرم دار مجلسی و خوش طعم

ابتدا برای تهیه این شیرینی باید فر را بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس بر روی سطحی صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر هزار لا را بر روی سطح صاف و آرد پاشی شده بگذارید. خمیر را با وردنه در حدی که می خواهید باز کنید.

دقت داشته باشید که با وردنه زیاد خمیر را نازک نکنید. با کاتر دلخواه خمیر را برش بزنید و همین کار را با تمام خمیر انجام دهید. برای رو مال خمیر در کاسه ای کوچک 1 عدد زرده تخم مرغ را به همراه 1 قاشق غذاخوری شیر بریزید و باهم مخلوط کنید.

خمیر را با رومال تخم مرغ، رو مال کنید تا خمیری خوش رنگ و طلایی حاصل شود. بر روی سینی فر کاغذ روغنی بکشید و خمیر ها را در سینی فر با فاصله کمی بچینید و به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا خمیری طلایی رنگ به دست بی آورید.

در قابلمه ای مناسب 30 میلی لیتر شیر را بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر فقط گرم شود. کاسه ای بزرگ بردارید و دو زرده تخم مرغ، شکر، آرد و نشاسته ذرت را در کاسه بریزید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک دست شوند.

در ادامه به آرام شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و آرام هم بزنید در حدی که مواد با هم مخلوط شوند. مواد را به داخل قابلمه شیر برگردانید و تا 10 دقیقه هم بزنید در حدی که مواد غلیظ بشود، به قاشق بچسبد و با راحتی جدا شود.

طرز تهیه شیرینی کرم دار خانگی

به کرم کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. کرم را به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. پس از گذشت این مدت زمان که هم کرم خنک و هم شیرینی پخته شد با استفاده از یک قیف کرم را بر روی شیرینی بریزید و با پودر قند به دلخواه تزئین کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر