کدام کشورها بالاترین نرخ چاقی در بزرگسالان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)

کشورهای جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام دارای بالاترین نرخ چاقی در جهان هستند. آنها همچنین نرخ بالای بیماری های قلبی عروقی و دیابت را نیز دارند.

بین سال‌های 1990 تا 2022، نرخ چاقی بزرگسالان در سراسر جهان بیش از سه برابر شده و از 5 درصد به نزدیک 16 درصد از جمعیت بزرگسال جهان رسیده است.

به گزارش روزیاتو، در ادامه نگاهی بیاندازید به رتبه بندی کشورهایی که بالاترین نرخ چاقی بزرگسالان را دارند. منبع داده‌ها از سازمان بهداشت جهانی تا سال 2022 است.

کدام کشورها بالاترین نرخ چاقی در بزرگسالان را دارند؟ + اینفوگرافی

15 کشور با مشکل چاقی بزرگسالان

کشورهای جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام دارای بالاترین نرخ چاقی در جهان هستند. آنها همچنین نرخ بالای بیماری های قلبی عروقی و دیابت را نیز دارند.

تغییر در رژیم غذایی در قرن بیستم – با تکیه بر غذاهای وارداتی و فرآوری شده – به طور کلی به عنوان علت رایج این بحران در نظر گرفته می شود.

کدام کشورها بالاترین نرخ چاقی در بزرگسالان را دارند؟ + اینفوگرافی

مصر، قطر و ایالات متحده تنها کشورهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر در این فهرست هستند.

عادات غذایی نامناسب با برخی تفاوت های فرهنگی نیز یک عامل دیگر است. در مصر، هزینه بالای مواد غذایی، ساکنان را به سمت وعده های غذایی کم هزینه و پر کالری سوق داده است. برای مبارزه با ناامنی غذایی، دولت به نان، آرد گندم، شکر و روغن پخت و پز یارانه می دهد که بسیاری از این مواد با افزایش وزن ارتباط مستقیم دارند.

در قطر، کشوری که یکی از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان را دارد، تمایل ژنتیکی به چاقی و سبک زندگی کم تحرک وضعیت را بدتر می کند.

در ایالات متحده، بیشتر شدن حجم غذای مصرفی یکی از دلایل متعددی است که برای چاقی افراطی بزرگسالان و کودکان ذکر شده است. به عنوان مثال، آمریکایی ها در سال 2000، 20 درصد کالری بیشتری نسبت به سال 1983 خوردند. آنها سالانه تقریبا 88 کیلوگرم گوشت در مقایسه با 62 کیلوگرم در سال 1953 مصرف می کنند و مصرف غلات آنها از سال 1970 تا کنون 45 درصد افزایش یافته است.

البته شایان ذکر است که این مجموعه داده بر اساس مقادیر BMI است که به طور کامل انواع بدن با توده استخوانی و عضلانی بزرگتر را در نظر نمی گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر