مشرق گزارش می‌دهد/

شروع مجدد عملیات ضد آمریکایی در خاک عراق با پیام شفاف مقاومت / سناریوی تکراری واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک عراق جواب می‌دهد؟ + نقشه میدانی

آمریکایی ها برای ادامه اشغالگری در خاک عراق با یک سناریوی تکراری به میدان آمده اند و به دنبال حفظ اهرم فشار علیه بغداد هستند اما فرماندهان مقاومت با پیامی شفاف از تغییر معادلات خبر می دهند.

سرویس جهان مشرق - هفته گذشته رسانه ها، تصاویر حضور شیخ اکرم الکعبی فرمانده گروه مقاومت النجباء را در جریان یک عملیات منتشر کردند که خبر از شروع مجدد هدف گیری پایگاه های آمریکایی ها در منطقه به ویژه در عراق و سوریه می داد و پس از چند ماه پیامی واضح و شفاف برای واشنگتن بود.

پس از انتشار تصاویر فرمانده گروه مقاومت النجباء، رسانه ها از هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد عراق (شمال غرب استان الانبار) با دو پهپادی انتحاری خبر دادند که البته واشنگتن مانند گذشته حاضر به اعلام تلفات و خسارت ها نشد و سیاست سانسور را دوباره در پیش گرفت.

شروع مجدد عملیات ضد آمریکایی در خاک عراق با پیام شفاف مقاومت  / سناریوی تکراری واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک عراق جواب می‌دهد؟ + نقشه میدانی

مقاومت عراق با هدف قرار دادن اشغالگران در پایگاه عین الاسد به طور رسمی شروع عملیات علیه آمریکایی ها را اعلام کرد و البته نوع واکنش واشنگتن به این عملیات نشان داد یگان های پهپادی نقاط از پیش تعیین شده را با موفقیت و به صورت دقیق در هم کوبید.

براساس اطلاعات به دست آمده، انفجار در انبار سلاح حشد الشعبی ( مقر تیپ 42 تحت فرمان گروه عصائب اهل حق) در منطقه الیوسفیه در شمال استان بابل و هم مرز با جنوب بغداد خبر از یک حمله از سوی آمریکایی ها می داد و در نهایت انتشار یک کلیپ این موضوع را تایید کرد.

در کلیپ منتشر شده، حمله پهپاد انتحاری به انبار سلاح در منطقه الیوسفیه به وضوح قابل مشاهده بود و نقش مستقیم آمریکایی ها را در این تهاجم تایید کرد؛ منطقه الیوسفیه در نزدیکی مرز جنوبی بغداد واقع شده و از شرق به جاده بغداد- حله متصل می شود.

شروع مجدد عملیات ضد آمریکایی در خاک عراق با پیام شفاف مقاومت  / سناریوی تکراری واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک عراق جواب می‌دهد؟ + نقشه میدانی

این منطقه (الیوسفیه) در استان بابل به عناصر مخفی داعش آلوده است و به نظر می رسد آمریکایی ها با ناامن کردن این محور درصدد هستند راه را برای جولان تروریست ها و قطع جاده حله - بغداد باز کنند و با این اهرم فشار، حشدالشعبی و دولت عراق را مجبور به توقف عملیات علیه مواضع واشنگتن کنند.

نباید فراموش کرد آمریکایی ها در سال های اخیر با حمایت از تروریست های داعش و ناامن کردن مناطق مختلف عراق تلاش کرده اند، نیروهای مقاومت را درگیر و ادامه اشغالگری خود را هم به شیوه های گوناگون از جمله ضرورت آموزش نیروهای ارتش عراق توجیه کنند.

به گزارش مشرق، با افزایش عملیات علیه مواضع اشغالگران، واشنگتن هم تلاش می کند با حملات هوایی علیه گروه های مقاومت، ترور فرماندهان و همچنین حمایت از تروریست های داعش از میزان فشار بر خود بکاهد و مانع از اخراج نیروهای خود از خاک عراق شود اما شواهد نشان می دهد رزمندگان در میدان نبرد دست برتر دارند و با استفاده حداقلی از توان نظامی خود می توانند معادلات را تغییر دهند و آمریکایی ها را ناکام بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر