علائم وجود کنه در خانه و ۷ روش از بین بردن کنه

پرندگان تمایل زیادی به ساخت لانه در شکاف‌های آپارتمان‌ها و ویلاها دارند. این امر در شهرهای دارای آلودگی هوا همچون تهران و کرج، به خصوص با افزایش آلودگی هوا، باعث می‌شود که پرندگان بیشتری به حشرات آزاردهنده مانند کنه‌ها آلوده شوند.

علائم وجود کنه در خانه و 7 روش از بین بردن کنه

پرندگان تمایل زیادی به ساخت لانه در شکاف‌های آپارتمان‌ها و ویلاها دارند. این امر در شهرهای دارای آلودگی هوا همچون تهران و کرج، به خصوص با افزایش آلودگی هوا، باعث می‌شود که پرندگان بیشتری به حشرات آزاردهنده مانند کنه‌ها آلوده شوند. در نتیجه، لانه سازی پرنده‌ها در خانه‌ها و ویلاها می‌تواند منجر به آلودگی این مکان‌ها به انگل‌ها شود.

بنابراین، باید با این آفات آشنا بوده و در صورت مشاهده آن‌ها، بلافاصله اقدام به از بین بردن آن‌ها کرد تا از آلودگی‌های بیشتر جلوگیری شود. در این متن، علائم وجود کنه در خانه و راه‌های مبارزه با آن‌ها بررسی خواهد شد. بعضی از این روش ها با روش از بین بردن ساس در خانه مشترک هستند که حشره ساس هم شباهت زیادی به کنه دارد و آنها را بررسی می کنیم.

علائم وجود کنه در خانه

وجود کنه در خانه ممکن است عوارض مختلفی برای سلامت و آرامش شما و خانواده‌تان به همراه داشته باشد. برخی از علائم وجود کنه در خانه عبارتند از: خارش و تحریک پوست، ایجاد نقاط قرمز یا جوش‌های پوستی، سرفه و عطسه، حساسیت، ریزش اشک و حتی تنگی نفس و...

همچنین ممکن است محل حضور کنه‌ها آثار خوردگی یا لکه‌های غیرمعمول روی مواد غذایی یا اشیاء خانه را ایجاد کند. این نشان از فعالیت‌های تغذیه‌ای کنه‌ها می‌دهد. لطفا این موارد را با دقت مورد توجه قرار دهید و در صورت نیاز به انجام موارد لازم برای از بین بردن کنه‌ها اقدام کنید.

به نقل از سایت www.earlybirdpest.net

اگر یکی از اعضای خانواده تان یا شما به بیماری منتقله از طریق کنه مبتلا شده اید و علائمی مانند تب، سردرد، لرز یا بثورات را نشان می دهد، می توانید متوجه شوید که در خانه خود چه زمانی به کنه آلوده شده اید.

کنه از کجا میاد؟

علت وجود کنه در خانه چیست؟ کنه از کجا میاد؟

مشاهده علائم وجود کنه در خانه در منزل می‌تواند بسیار ترسناک و آزار دهنده باشد. این آفات علاوه بر ایجاد آلودگی و حساسیت‌های زیاد، اغلب منجر به نگرانی ساکنین منزل می‌شوند. کنه ها معمولاً در مناطقی که پرندگان مانند گنجشک‌ها، کبوتران، مرغ‌ها و خروس‌ها زندگی می‌کنند، یافت می‌شوند. اما پرسش این است که چگونه کنه ها به داخل منزل وارد می‌شوند؟

این حشرات در محله‌هایی که پرندگان لانه‌سازی می‌کنند، پیدا می‌شوند و از خون آن‌ها تغذیه می‌کنند. زمانی که پرندگان از لانه خارج می‌شوند، کنه‌ها بدون غذا می‌مانند و به دنبال پیدا کردن منبع غذا راه خود را به داخل منزل پیدا می‌کنند. یکی دیگر از روش‌های انتقال کنه‌ها به داخل خانه، حضور حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در محیط‌های خارجی مثل پارک و طبیعت است. در این صورت، کنه‌ها ممکن است به بدن و پوست حیوان خانگی چسبیده و از طریق آن‌ها وارد منزل شوند.

نیش کنه چگونه است؟

کنه‌ها به عنوان عواملی که باعث بروز حساسیت، التهاب، قرمزی و خارش هستند، شناخته می‌شوند. نیش زدن برخی از انواع کنه مانند کنه کبوتری می‌تواند منجر به ایجاد تحریک شدید شود. تشخیص نیش زدن کنه از نیش زدن سایر حشرات، نیازمند مهارت و دقت بالایی است.

کنه ها بیشتر در کجا یافت می‌شوند؟

کنه‌ها به گرما علاقه بسیاری دارند. با توجه به این موضوع می‌توان متوجه شد که علائم وجود کنه در خانه اغلب در فصول گرم یعنی بهار و تابستان دیده می‌شود.

نیش کنه چگونه است؟

از بین بردن کنه در خانه (روش های خانگی از بین بردن کنه)

برای از بین بردن کنه، روش‌های خانگی می‌توانند موثر باشند، اما قبل از هر چیز، مهم است که برای اطمینان از صحت تشخیص و مشکل موجود، با یک دامپزشک یا متخصص پرندگان مشورت داشته باشید. درمان خانگی معمولاً به عنوان یک راهکار موقت و یا در صورتی که دسترسی به دامپزشک نداشته باشید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای از بین بردن کنه، ابتدا باید محیط ‌زندگی پرندگان خود را تمیز و بهداشتی نگه دارید. همچنین، می‌توانید از روغن‌های طبیعی مانند روغن‌های زیتون، نعناع، چای و آویشن به عنوان روش‌های طبیعی برای مبارزه با کنه استفاده کنید.

استفاده از مواد طبیعی دیگر مانند سرکه سفید، سیب‌زمینی و آب‌نمک نیز می‌تواند به کنترل کنه پرندگان کمک کند. همچنین، پودر دی‌اتوم که از سنگ دیاتومه تهیه می‌شود، می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی برای مبارزه با کنه پرندگان مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر، با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های برقی می‌توانید از ورود کنه به خانه خود جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم تاثیربخش بودن درمان خانگی، بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید تا مشکل به خوبی تشخیص داده شود.

کنه از چی بدش میاد؟

زمانی که علائم وجود کنه در خانه را متوجه می‌شوید، بهتر است بدون تاخیر اقدامات لازم را برای از بین بردن این موجود انجام دهید. برای این منظور، ابتدا باید متوجه شوید که کنه از چه چیزی بدش می‌آید. موارد زیر باعث فراری دادن کنه از منزل می‌شوند:

  • نعنا
  • مریم گلی
  • رزماری
  • علف لیمو
  • اسطوخودوس
  • خاک دیاتومه

با انجام این اقدامات ساده، می‌توانید از حملات این موجود به خانه جلوگیری کنید.

کنه پرندگان خانگی

بسیاری از کارشناسان باور دارند که هیچ روشی وجود ندارد که به طور مستقیم به آسیب رساندن به حیوانات بی‌گناه مانند کبوترها و پرندگان خانگی منجر شود. پرندگان همانند هر حیوان دیگری، احساسات و نیازهای خود را دارند و هر گونه برخورد مستقیمی که به آن‌ها آسیب وارد کند، قابل قبول نیست و ممکن است باعث آسیب جسمی و روحی به آن‌ها شود.

برای مقابله با کنه‌های پرندگان، ابتدا باید محل انتشار و عامل ورود آن‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را از بین ببرید. بدین منظور محل‌های آلوده را که شامل لانه‌های پرنده‌ها می‌شوند، تمیز کنید. سپی باید از محصولاتی که به محیط زیست و پرندگان آسیب نمی‌رسانند، استفاده کرده و سعی کنید کنه‌های پرنده را از بین ببرید.

از جمله روش‌های خانگی برای از بین بردن کنه‌های پرندگان خانگی، می‌توان به استفاده از سمپاشی کنه اشاره کرد. اما باید از تمامی عوارض و اثرات جانبی آن آگاه باشید و از آن‌ها محتاطانه استفاده کنید.

کنه از چی بدش میاد؟

روش جلوگیری از حمله کنه به خانه

به منظور جلوگیری از بروز علائم وجود کنه در خانه به صورت سریع و مطمئن، می‌توانید از اسپری حشره کش استفاده کنید که شامل اجزای فعال مختلف مانند پیرتروئیدها و پیرثروئیدهای سنتزی است. این اجزا با تخریب سیستم عصبی کنه‌ها، باعث مرگ آن‌ها می‌شوند. همچنین اسپری‌های حاوی آکاریساید نیز با تخریب پوست بدن کنه‌ها به مرگ آن‌ها منجر می‌شوند. این روش از جمله سریع‌ترین و موثرترین راه‌ها برای تخلیه منزل از کنه‌ها است.

سخن پایانی

در این مقاله علائم وجود کنه در خانه را بررسی کردیم. قبل از اقدام برای کنترل کنه‌ها در منزل، ابتدا باید نوع آلودگی و شدت آن را شناسایی کنید. استفاده از خدمات سمپاشی کنه توسط نیروهای متخصص با بهترین سم‌ها، بهترین روش برای از بین بردن این حشرات است. کارشناسان علاوه بر انجام کار با دقت و حرفه‌ای، تضمین می‌کنند که همه کنه‌های موجود در منزل شما به صورت کامل از بین می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر