جلالی: فوتبال خیابانی را جدی می‌گیریم؛ استعدادیابی از دورترین روستاها

مجید جلالی در کنار برنامه‌های بلندمدت برای جوان کردن فوتبال ایران، به اهمیت فوتبال خیابانی نیز اشاره کرد. او از تفاهم‌نامه‌ای با آقامحمدی برای استعدادیابی از دورترین روستاها و برگزاری مسابقات رایگان خبر داد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: در لیگ برتر هم تیم‌ها پیر هستند و جوانگرایی نمی‌کنند.

به گرارش فارس، مجید جلالی در خصوص حضور امیر قلعه نویی در کمیته فنی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های کمیته فنی این است که بین همه تیم‌های ملی هم‌راستایی به وجود بیاید. تیم ملی بزرگسالان در راس این کار است. بنابراین نظرات سرمربی بزرگسالان برای اینکه بقیه تیم‌ها در مداری حرکت کنند که به سود تیم بزرگسالان باشد، مهم است و حضور قلعه نویی در کمیته فنی یک ضرورت است.

وی درمورد اینکه باید قائم به استقلال تیم‌های پایه باشیم، گفت: اصلا استقلال آن‌ها را مخدوش نمی‌کنیم. سیاست کلی ما این است که تیم‌های ملی ما در مسیر توسعه در راستای هم قرار بگیرند و حرکت کنند. به آن‌ها می‌گوییم که این سیاست ما است و آن را از طریق برنامه جامع بلند مدت اعلام می‌کنیم. بنابراین نه تعارض منافع پیش می‌آید نه مخدوش کردن استقلال مربیان است.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه سرمربی 2 تیم فینالیست جام ملت‌های اروپا، سرمربیان تیم‌های پایه بودند که رفته رفته به تیم بزرگسالان رسیدند، عنوان کرد: هردو مربی از سال 2013 مربی پایه بودند و در یک‌ پروسه 10 ساله به این موفقیت رسیدند. ما در تمام حوزه‌ها نیازمند برنامه هستیم. مربیان پایه ما باید به مرور بیایند. مثلا حسین عبدی در نوجوانان منتقل بوده را به جوانان منتقل کردیم و این برنامه را برای آینده هم داریم.

وی در خصوص اینکه آیا بستر این کار فراهم است، گفت: صادقانه نه ولی به مرور باید فراهم شود. برنامه‌ای را به زودی با تایید تاج در سایت فدراسیون قرار می‌دهیم. این برنامه حدودا بیش از 800 صفحه است ولی حدود 100 صفحه را روی سایت می‌گذاریم.

جلالی درمورد جلسه آنلاین مربیان لیگ برتری با یک مدرس خارجی، اظهار داشت: این جلسه قرار بود 10 مرداد باشد ولی راکسبرو و آرسن ونگر درگیر المپیک هستند. برای شهریور وقت دادند که ما در دلِ مسابقات لیگ هستیم. این همایش برای سرمربیان لیگ برتر و تیم‌های ملی است. درحال بررسی هستیم که کار را با حضور این دو استاد یا بدون حضور آن‌ها انجام بدهیم.

وی درخصوص اینکه مربی فوتبال تیم ملی را به خاطر دستمزد رها کرد و به عرصه باشگاهی برگشت و این اتفاق برای مربیان تیم‌های ملی پایه نیز ممکن است بیفتد، گفت: این یکی از مشکلات ما است. مثلا در کمیته فنی می‌گوییم بهترین گزینه برای تیم امید فلان شخص است. بعد وقتی او را به جلسات با مقامات فدراسیون می‌آوریم می‌گویند مجبوریم به جیب فدراسیون نگاه کنیم. در طول سال‌های گذشته کیفیت‌ها فدا شده است. باید راهی را پیدا کنیم که هم کیفیت‌ها و هم توانایی مالی فدراسیون را در نظر بگیریم.

رئیس کمیته فنی درخصوص اینکه حسین عبدی موفق بوده و آیا فدراسیون برنامه‌ای دارد که او سلسله مراتب را طی کند و با پیشنهاد باشگاهی جدا نشود، عندان کرد: اگر موضوع جنبه‌های مالی بگیرد از حیطه ما خارج می‌شود. فدراسیون با مسائل مالی درگیر است اما باید راهی مانند قراردادهای بلند مدت پیدا کنیم. قراردادها اغلب کوتاه مدت است و پرداختی‌ها هم به خاطر مشکلات مالی فدراسیون منظم نیست.

وی درمورد اینکه میانگین سنی لیگ بالا است و آیا برنامه‌ای برای این موضوع وجود دارد، گفت: این یک مشکل بزرگ است. وقتی تیم ملی ما پیرترین تیم جام جهانی است، در لیگ هم می‌بینیم که تیم‌ها پیر هستند و جوانگرایی نمی‌کنند. بخش کوچکی از این ماجرا دست مربیان است. به منصور قنبرزاده گفتم که با بازیکنان خارجی، بزرگسال و زیر 25 سال، مجموعا لیست تیم باید 22 نفر شود. وقتی این را با مدیران باشگاه‌ها به مشورت گذاشتند مخالفت‌های زیادی شد. می‌گویند می‌خواهیم به رقابت‌های آسیایی برویم و این محدودیت ما را ضعیف می‌کند.

جلالی تصریح کرد: در برنامه خودمان یک دوره 4ساله تغییر در نظر گرفتیم که در این دوره خیلی موارد باید تغییر کند. مثلا اگر در آسیا بیش از 30 سال است مقام نیاوردیم 3 سال دیگر هم نیاوریم ولی این تغییران را به وجود بیاوریم که لیگ ما جوان و تغییر نسل ایجاد شود تا تیم ملی هم بهره‌مند شود.

وی درمورد اینکه آیا شرایط برای فعالیتش در فدراسیون بهتر شده، گفت: من کارم را انجام می‌دهم. مهدی تاج برای من دلگرمی ایجاد کرده و با تمامی اعضای کارگروه که حدود 140 نفر هستند کارمان را انجام می‌دهیم. منتظرم برنامه نهایی شود.

جلالی درخصوص توجه به فوتبال خیابانی، اظهار داشت: فوتبال خیابانی بخش مهمی از فوتبال آماتور و  از الزامات AFC است. جلسات مهمی داشتیم آقامحمدی هم تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون فوتبال امضا کرد. تمام بچه‌ها حتی در دور افتاده ترین روستاها هم می‌توانتد برای مسابقات ثبت نام و رایگان شرکت کنند تا استعدادیابی خوبی داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر