هریس در مرحله اول نمره قبولی گرفت

بازگشت وحدت به اردوگاه دموکرات‌ها

شماره روزنامه: ۶۰۶۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۴ ...

بر اساس مصاحبه‌های نیویورک‌تایمز مشخص شده است که مجمع نمایندگان دموکرات‌ها (دلیگیت‌ها) از نامزدی هریس کاملا حمایت کرده‌اند و کم‌کم بحث‌های طولانی و اختلاف نظر در این حزب، جای خود را به «اتفاق نظر» می‌دهد. نیویورک‌تایمز می‌گوید که خبرنگارانش پیش از اینکه مجمع نمایندگان حمایت خود را از هریس اعلام کند، با آنها درخصوص احتمال نامزدی هریس صحبت کرده است. گفت‌وگوها نشان داد که وفاداران اعضای حزب که رای آنها تعیین‌کننده نامزدی خواهد بود، اکثرا معاون رئیس‌جمهور را قوی‌ترین نامزدی توصیف کردند که توان به چالش کشیدن دونالد جی.ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان را دارد.

جان هندریک، نماینده‌ای از لئون کانتیِ فلوریدا گفت: «کامالا هریس ما را در موقعیت بسیار بهتری قرار می‌دهد تا بتوانیم رقابت کنیم و این مسابقه را به سود خود تمام خواهد کرد.» با این حال مشکل این است که کامالا هریس درباره نفر دوم، یعنی انتخاب معاون خود به جمع‌بندی نرسیده است. حزب نیز هنوز در این زمینه به اجماع نرسیده است. نظرسنجی نیویورک‌تایمز چنین چیزی را نشان می‌دهد. در این مورد سوال شد که اگر کامالا هریس به‌عنوان نامزد نهایی انتخاب شود، تمایل دارید چه کسی معاون وی شود؟ در این نظرسنجی، 40درصد جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا را فرد شایسته این عنوان خطاب کردند و 28درصد خواستار حضور مارک کلی سناتور سابق در این سمت شدند. همچنین گرچن ویتمر، فرماندار کنتاکی از شانس 23درصدی برخوردار شد.

نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟

کامالا هریس که روز دوشنبه ترامپ را تهدید کرده بود که بلد است چگونه تبهکاران را به دام بیندازد، در نظرسنجی‌ها فعلا از نامزد جمهوری‌خواهان عقب است. ترامپ در سطح ملی با 1.6درصد از هریس پیش است. ترامپ مقبولیت 47.5درصدی دارد و عدد هریس در سطح ملی به 45.9درصد رسیده است. نکته مهم اما این است که ترامپ در تمام ایالت‌های خاکستری یا میدان نبرد از هریس پیش است. او در ایالت‌های ویرجینا، پنسیلوانیا، میشیگان، ‌ویسکانسین، نوادا، آریزونا و کارولینای شمالی به ترتیب با 0.4، 4.5، 2.1، 3.3، 5.6، 5.8 و 5.7درصد از نامزد دموکرات‌ها پیش است. ایالت‌های میدان نبرد را ایالت‌های رئیس‌جمهورساز می‌خوانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر