آیفون‌های دو ترابایتی در راهند؛ اپل با فناوری QLC مرزهای ذخیره‌سازی را جابه‌جا می‌کند

به نظر می‌رسد که آینده آیفون‌ها بسیار روشن‌تر از قبل است. اپل در حال توسعه فناوری QLC است که امکان ذخیره‌سازی دو ترابایت داده را در آیفون فراهم می‌کند.

اپل احتمالاً به‌لطف فناوری QLC می‌تواند فضای ذخیره‌سازی آیفون را به 2 ترابایت برساند.

به گزارش زومیت، مؤسسه‌ی تایوانی ترندفورس در گزارشی جدید می‌گوید که اپل تا سال 2026 عرضه‌ی آیفون‌های جدیدی را آغاز خواهد کرد که از فضای ذخیره‌سازی QLC استفاده می‌کنند. به‌لطف این فناوری، ممکن است روزی آیفون‌های 2 ترابایتی را در بازار ببینیم.

فضای ذخیره‌سازی QLC درمقایسه‌با TLC تراکم بیشتری دارد و به اپل امکان می‌دهد تا بدون افزایش ابعاد فضای ذخیره‌سازی، ظرفیت آن را افزایش دهد. در‌حال‌حاضر، آیفون از فناوری TLC استفاده می‌کند. QLC در عین داشتن تراکم بیشتر، ارزان‌تر از TLC است؛ اما معمولاً سرعت کمتری دارد.

اپل شاید به‌لطف فناوری QLC بتواند آیفون‌هایی را دردسترس مشتریان قرار دهد که از دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌گیرند. بر‌اساس پیش‌بینی ترندفورس، آیفون‌ها «تا سال 2026» به فضای ذخیره‌سازی QLC مجهز می‌شوند؛ بنابراین، فعلاً بازه‌ی زمانی مشخصی وجود ندارد و ممکن است مجهزشدن آیفون به QLC تا زمان رونمایی آیفون 18 طول بکشد. 

وب‌سایت تایوانی دیجی‌تایمز مدتی پیش ادعا کرد که اپل در حال ارزیابی فضای ذخیره‌سازی یک‌ترابایتی QLC برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس است. بدین‌ترتیب، ممکن است فناوری QLC افزون‌بر مدل دوترابایتی، در مدل یک‌ترابایتی آیفون نیز استفاده شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر