طرز تهیه شیرینی پیس کنده خوشمزه و سنتی مازندرانی

یکی از شیرینی های مقوی و خوشمزه مازندرانی که با استفاده از مواد مغذی و مفید مانند گردو و کنجد تهیه می شود شیرینی پیس کنده می باشد. در ادامه مطلب ما روشی ساده را برای تهیه این شیرینی سنتی ارائه داده ایم.

طرز تهیه شیرینی پیس کنده خوشمزه و سنتی مازندرانی

شیرینی پیس کنده یک شیرینی محبوب مازندرانی است که با استفاده از مواد اولیه ای چون برنج، گردو و کنجد تهیه می شود. این شیرینی ترکیباتی در خود دارند که باعث می شود شما با دستور تهیه ای ساده در منزل شیرینی بدون ضرر و حتی مقوی تهیه کنید. طرز تهیه شیرینی پیش کنده سنتی و مغذی در این مطلب قرار گرفته شده است.

کانول شکلاتی و شیرینی کرم دار دو نوع دیگر از شیرینی های پر کاربرد می باشند که شما با دستور تهیه ای آسان می توانید این شیرینی ها را برای انواع مهمانی ها و دورهمی ها تهیه نمایید. برای داشتن دسترسی ساده به روش تهیه این رو شیرینی بر روی لینک های قرار گرفته شده کلیک کنید. حالا می رویم سراغ پیس کنده، برای تهیه این شیرینی نیاز به برنج خیس خورده دارید که روش تهیه را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

پیس کنده مازندرانی

مواد لازم

  • شکر 1/2 پیمانه
  • برنج ایرانی 1 پیمانه
  • آرد برنج 10 گرم
  • گردو 100 گرم
  • کنجد 50 گرم
  • شیر خرمالوی وحشی 1 پیمانه

پیس کنده سنتی

طرز تهیه شیرینی پیش کنده مازندرانی

ابتدا برای تهیه این شیرینی باید برنج را به صورت کته بگذارید. برای این منظور برنج را با مقداری آب بر روی حرارت بگذارید تا آب برنج کشیده شود سپس شکر را به برنج اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. باید بگذارید برنج مقداری نرم تر شود.

حواستان باشد که نیازی به شفته شدن کته نمی باشد و فقط باید کمی نرم تر از طوری باشد که میل می کنید. گردو و کنجد را در آسیاب بریزید و در حدی آسیاب کنید که به طور کامل پودر نشون تا ذره های گردو و کند در شیرینی مشخص باشد.

سپس گردو و کنجد را در تابه ای مناسب تفت دهید و سپس به برنج اضافه کنید و مجدد در حد مخلوط شدن هم بزنید. اگر می خواهید شیرینی خوش عطر داشته باشید حدود 1 قاشق غذا خوری گلاب و یا 1/2 قاشق چای خوری دارچین اضافه نمایید.

حالا موقعه اضافه کردن شیره می باشد. شما به جای شیره خرمالوی وحشی می توانید از تمامی شیره های موجود مانند شیره انگور استفاده کنید. حالا مقداری از آرد برنج را در تابه ای تفت دهید. آرد برنج را به برنج اضافه کنید و با دست ورز دهید.

طرز تهیه پیس کنده سنتی

با استفاده از آرد برنج دیگر شیرینی به دست شما نمی چسبد، مقداری آرد برنج را به دست خود بزنید و در دست خود شیرینی هایی به اندازه نارنگی تهیه کنید. پس از این که تمام مواد را تبدیل به شیرینی کردید در ظرفی مناسب بچینید و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا شیرینی خودش را بگیرد. پس از چند ساعت پیس کنده را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. برای مشاهده انواع شیرینی های مختلف بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر