نتایج نظرسنجی‌های جدید رقابت تنگاتنگ را نشان می‌دهد

هریس در یک قدمی ترامپ

شماره روزنامه: ۶۰۶۴ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۶ ...

 تنها چند روز پس از اینکه رئیس‌جمهور، کمپین انتخاباتی خود را تحت فشار رهبران حزب کنار گذاشت، این نظرسنجی نشان داد که بیشتر دموکرات‌ها پشت سر کامالا هریس به‌عنوان نامزد احتمالی قرار گرفته‌اند و تنها 14درصد گفته‌اند که گزینه دیگری را ترجیح می‌دهند. بیش از 70درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفته‌اند که می‌خواهند به جای درگیر شدن در یک روند رقابتی‌تر و طولانی‌تر، به سرعت پشت سر او جمع شوند. به‌نظر می‌رسد که جمع شدن سریع دموکرات‌ها پشت سر کامالا هریس، به این حزب کمک می‌کند که برتری ترامپ نسبت به نامزد دموکرات‌ها کاهش پیدا کند.

هریس حمایت 93درصدی دموکرات‌ها را دریافت کرده که این رقم درست برابر با رقم حمایتی دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه است. در نظرسنجی‌های پیشین که ترامپ با اختلاف 6درصدی از بایدن پیشی داشت در نظرسنجی جدید هریس توانسته 47درصد از آرا رای‌دهندگان را به دست آورد؛ درحالی‌که ترامپ تنها 48 درصد آرا را دراختیار دارد.نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد که هریس تعداد زیادی رای از لاتین‌تبارها و رای‌دهندگان جوان را به دست می‌آورد؛ درحالی‌که بایدن با به‌دست آوردن رای این گروه‌ها مشکل داشت. البته اختلاف ترامپ در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام کرده با هریس به 2 درصد می‌رسد. ترامپ با 48درصد به 46درصد در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده از کامالا هریس جلوتر است.

او در نظرسنجی پس از مناظره در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده با 9درصد از بایدن پیشتاز بود. این نظرسنجی تصویری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، در بحبوحه یکی از بی‌ثبات‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دوره‌های تاریخ مدرن آمریکا را ارائه می‌دهد.در این انتخابات دموکرات‌ها ناگهان یک نامزد جدید پیدا کردند. کمتر از دو هفته پس از اینکه ترامپ از یک سوءقصد جان سالم به در برد، رتبه محبوبیت او در نظرسنجی ملی نیویورک‌تایمز به بالاترین سطحی رسید که تا به حال بوده است. اوباما نیز در یک مکالمه تلفنی با هریس تاکید کرد که برای پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش خواهد کرد. او در شبکه ایکس با انتشار ویدئوی مکالمه تلفنی خود با هریس نوشته است در این لحظه حساس برای آمریکا، او و همسرش میشل اوباما هر کاری که بتوانند برای پیروزی کامالا هریس انجام خواهند داد تا مطمئن شوند که او در ماه نوامبر برنده شود. میشل اوباما هم در این مکالمه تلفنی پتانسیل هریس برای تبدیل شدن به نخستین زن رئیس‌‌‌جمهوری آمریکا را «تاریخی» دانست.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر