مصرف این خوراکی‌ها اضطراب شما را کاهش می‌دهد

توصیه دانشمندان این است که ما باید مراقب میکروب‌هایمان باشیم، به ویژه در طول رشد و حتی در بزرگسالی.

 محققان می‌گویند افزایش مصرف دو نوع غذای خاص می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند. این نتیجه پس از مطالعه ای که ارتباط بین سلامت باکتری های روده و سطح اضطراب را نشان داد، اعلام شد. تحقیقات ارتباط بالقوه ای بین اختلال اضطراب اجتماعی و میکروارگانیسم های ساکن در روده ما کشف کرده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، دانشمندان میکروب‌ها را از مدفوع افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به موش‌های سالم منتقل کردند که منجر به واکنش‌های ترس اجتماعی شدید جوندگان شد به ویژه هنگام ملاقات با موش‌های دیگر.

پروفسور جان کریان، عضو آکادمی ملی علوم انگلیس می‌گوید: نکته اصلی این است که ما باید مراقب میکروب‌هایمان باشیم، به ویژه در طول رشد و حتی در بزرگسالی. محققان میکروبیوم های روده شش فرد مضطرب را با شش همتای سالم از طریق تجزیه و تحلیل DNA مقایسه کردند و تفاوت‌های قابل توجهی را یافتند. پس از تجویز آنتی بیوتیک به 72 موش برای از بین بردن میکروبیوم‌های بومی آنها، آنها نمونه های انسانی را معرفی کردند.

به موش ها هنگام ملاقات با موش های دیگر شوک الکتریکی خفیف داده شد تا واکنش ترس ایجاد شود.

موش‌های سالم پس از توقف شوک‌ها بهبود یافتند، اما موش‌هایی که باکتری‌های عامل اضطراب داشتند، بهبود نیافتند.

این مطالعه نشان داد که این آزمایش پاسخ‌های هورمونی و ایمنی را در موش‌ها تغییر داد و نشان داد که میکروب‌های روده مستقیماً بر افزایش ترس و اضطراب اجتماعی تأثیر می‌گذارند. کریان گفت: افزایش مقدار فیبر و غذاهای تخمیری در رژیم غذایی ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد.

افزایش مقدار فیبر در رژیم غذایی و خوردن غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی، کفیر و کلم ترش و همچنین برخی پنیرها، می تواند سطح اضطراب شما را کاهش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر