طرز تهیه بستنی کولفی هندی با طعم ایده آل

یکی از محبوب ترین بستنی های هندی که در بین ایرانیان هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است بستنی کولفی می باشد. این بستنی با استفاده از مواد اولیه کمی تهیه می شود و دارای طعمی بی نظیر می باشد.

طرز تهیه بستنی کولفی هندی با طعم ایده آل

بستن یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان می باشد که در انواع طعم های مختلف تهیه و سرو می شود. هر کشور دارای خوراکی ها  بستنی های محبوب و مختص به خود می باشد که بستنی کولفی یکی از بستنی های خوشمزه کشور هند می باشد. در تهیه بستنی کولفی از شیر و موادی مانند پسته برای تزئین استفاده می گردد. طرز تهیه بستنی کولفی را در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

بستنی جلاتو، بستنی ترکیه ای و بستنی نعناع سه نوع دیگر از بستنی های خنک کننده می باشند که این سه تا بستنی بسیار مناسب برای فصل های گرم می باشد. تهیه این بستنی ها به سرحالی و نشاط شما در ادامه روز کمک می کند و برای تهیه بر رو لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. در تهیه بستنی کولفی از هل استفاده می گردد که باعث خوش عطر شدن بستنی می شود.

بستنی کولفی هندوستان

مواد لازم

  • خامه 250 میلی لیتر
  • شیر پر چرب 1 لیتر
  • هل 6 عدد
  • پودر شکر 1/2 پیمانه
  • زعفران دم کشیده شده به مقدار لازم
  • خلال پسته به مقدار لازم

بستنی کولفی هند

طرز تهیه بستنی کولفی هندی

ابتدا برای تهیه این بستنی خوش طعم باید شیر و خامه را در قابلمه ای مناسب بریزید تا به جوش بی آید. سپس حرارت را کم کنید و هم بزنید تا مواد نصف شود. هل را در غذا ساز بریزید و پودر کنید، حالا پودر شکر، خلال پسته و یا پسته خرد شده و پودر هل را به قابلمه اضافه کنید.

مواد درون قابلمه را در حد مخلوط شدن هم بزنید. مجدد صبر کنید و در حین غلیظ شدن شیر مواد را هم بزنید و مخلوط نمایید. حالا باید قالب و یا لیوانی مناسب برای ریختن بستنی انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید زمانی می توانید مواد را در قالب بریزید که شیر غلیظ باشد.

به عنوان قالب می توان از لیوان های فلزی و یا حتی لیوان های یک بار مصرف استفاده کرد که شما به دلخواه می توانید از چوب بستنی استفاده کنید برای درون بستنی و یا با قاشق میل کنید. حتی به جای لیوان می توان از ظرفی پلاستیکی استفاده کرد که این دلخواه است.

طرز تهیه بستنی کولفی خوشمزه

برای خوش رنگ شدن بستنی و زرد رنگ شدن از کمی زعفران استفاده کنید که این هم دلخواه است و می توانید از زعفران برای تغییر رنگ بستنی استفاده نکنید. ظرف یا لیوان را چند ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس از یخچال خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر