مدودف: انتخابات آمریکا مثل مبارزه عنکبوت ها داخل یک کوزه است

مدودف: انتخابات آمریکا برای تعیین یک دکور است که در اتاق بیضی کاخ سفید می نشیند، اما امور واشنگتن تحت کنترل دولت پنهان است.

دمیتری مدودف رئیس جمهوری سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به مبارزه عنکبوت ها داخل یک کوزه تشبیه کرده و رئیس جمهوری این کشور را یک نقاب در مقابل دولت پنهان که اداره همه امور را در دست دارد، توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، این مقام بلندپایه روسیه به خبرگزاری تاس روسیه گفت: هیچ یک از دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا همدردی خاصی را در مسکو بر نمی انگیزد و برای مسکو فرقی ندارد کدام نامزد پیروز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای روسیه مفید خواهد بود یا خیر و اینکه روسیه متهم به مداخله در روند انتخابات آمریکا شده است، گفت:"  ما هرگز در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کنیم، ما فقط از کشور و شهروندان خود دفاع می کنیم. از این منظر، برای ما چندان جالب نیست که چه کسی و چگونه در انتخابات آمریکا پیروز می شود و آنها چگونه انتخابات خود را برگزار می کنند و چه کسی سر آن دیگری را خواهد خورد."

وی در عین حال گفت: " انتخابات آمریکا مساله ای مربوط به رای دهندگان آمریکایی است؛ اگرچه اطلاعات اولیه در مورد توانایی های فکری جانشین زن بالقوه بایدن سالخورده، جای کمی برای توهم باقی می گذارد."

مدودف: انتخابات آمریکا مثل مبارزه عنکبوت ها داخل یک کوزه است/ دولت پنهان همه چیز آمریکا را اداره می کند/ یک آدم هیچ کاره یا یک مومیایی مصری در دفتر کاخ سفید هیچ فرقی ندارد

این مقام روس خاطرنشان کرد:" هیچ فرد جدی و مسئولی در تشکیلات ایالات متحده برای تعامل و انجام گفتگو دیده نمی شود. مایه تاسف عمیق است که سیاست ایالات متحده مانند سیاست در مجموعه کشورهای جهان غرب پیر و اساسا منحط شده است."

او در عین حال افزود:" چهره رئیس جمهوری آمریکا چیزی بیش از یک دکور نیست و "دولت پنهان" پشت آن سررشته امور را در دست دارد. هیچ کس در میان روسای جمهوری ایالات متحده پیش از جو بایدن در چشم اتباع کشورش و تمام جهان آنقدرمسخره جلوه نکرده است... هم اکنون" دولت پنهان" همه فرآیندها را در ایالات متحده اداره می‌کند و می توان یک آدم هیچ کاره و کم اهمیت یا یک مومیایی مصری (کنایه به بایدن) را در دفتر بیضی کاخ سفید قرار داد؛ چون هیچ چیز در آمریکا تغییر نخواهد کرد."

او افزود: "در واقع، اکنون انتخابات آمریکا چیزی نیست جز مبارزه عنکبوت ها داخل یک کوزه. ما با هیچ یک از کاندیداها احساس همدردی نمی کنیم، اما باید در نهایت به نحوی با هر نماینده ای از مقامات قانونی آن کشور ارتباط برقرار کنیم."

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان