ثبت سفارش کتب درسی برای هفتمی‌ها و دهمی‌ها از طریق سامانه سیدا / مهلت تا ۱۰ شهریور

۴۰ درصد از دانش‌آموزان پایه اول ثبت‌نام کتاب درسی خود را انجام داده‌اند افزود: پایه هفتم و پایه دهم به ترتیب ۱۸ درصد و زیر ۵ درصد ثبت سفارش کرده‌اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه‌ ورودی به هفتم به دلیل آزمون‌های ورودی مدارس خاص و پایه‌ دهم نیز به دلیل هدایت تحصیلی و مشخص نشدن مدرسه، امکان ثبت سفارش کتب درسی را ندارند ادامه داد: اطلاعات سامانه سیدا به صورت برخط با سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی در ارتباط است و بلافاصله بعد از ثبت‌نام نهایی در مدرسه و درج در سامانه سیدا می‌توانند نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
 
محمد علوی‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال جاری 961 عنوان کتاب درسی وجود دارد که تمامی مقاطع را پوشش می‌دهد گفت: تا ابتدای مرداد ماه، از 156 میلیون جلد کتابی که در سال تحصیلی جدید چاپ می‌شود 145 میلیون کتاب درسی معادل 93 درصد به چاپ رسیده است.
 
وی با بیان اینکه 40 درصد از دانش‌آموزان پایه اول ثبت‌نام کتاب درسی خود را انجام داده‌اند افزود: پایه هفتم و پایه دهم به ترتیب 18 درصد و زیر 5 درصد ثبت سفارش کرده‌اند.
 
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه‌ ورودی به هفتم به دلیل آزمون‌های ورودی مدارس خاص و پایه‌ دهم به دلیل هدایت تحصیلی و مشخص نشدن مدرسه، امکان ثبت سفارش کتب درسی را ندارند ادامه داد: اطلاعات سامانه سیدا به صورت برخط با سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی در ارتباط است و بلافاصله بعد از ثبت‌نام نهایی در مدرسه و درج در سامانه سیدا می‌توانند نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
 
علوی تبار با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم تا 10 شهریور ماه امکان ثبت سفارش کتاب‌های درسی را دارند گفت: دانش آموزان میان پایه از چهارم مرداد امکان ثبت سفارش برایشان مهیا شده است.
 
وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نیاز به اصلاح اطلاعات خود دارند تا 31 شهریور ماه می‌توانند با اصلاح اطلاعات خود در سامانه سیدا نسبت به اصلاح سفارش کتب درسی اقدام کنند افزود: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی با سامانه سیدا به صورت برخط مرتبط هست و اصلاحات در سامانه ثبت سفارش قابل مشاهده خواهد بود.
 
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان اتباع با مراجعه به فرمانداری و دریافت شناسه یکتا می‌توانند در سامانه خدمات دولت نسبت به ثبت‌نام قطعی مدرسه خود اقدام کنند عنوان کرد: ثبت سفارش کتاب دانش‌آموزان اتباع نیز بعد از ثبت‌نام قطعی آنها انجام می‌شود. دانش‌آموزان اتباع بدون شناسه یکتا نمی‌توانند مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند.
 
علوی‌تبار با بیان اینکه در سال جاری 961 عنوان کتاب درسی داریم که تمامی مقاطع را پوشش می‌دهد اظهار کرد: امسال کتاب‌های درسی هنرستان‌ها پیش از کتاب‌های درسی رشته‌های نظری چاپ شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر