طرز تهیه گراتین کالباس لذیذ و خوشمزه

یکی از ساده ترین غذاهایی که در مدت زمان کمی تهیه می شود و با هر مواد در دسترسی تهیه می گردد انواع گراتن است. گراتن کالباس یکی از انواع گراتن لذیذ است که به راحتی و با داشتن طعمی بی نظیر تهیه می شود.

طرز تهیه گراتین کالباس لذیذ و خوشمزه

گراتن یکی از انواع غذاهای لذیذ و ساده می باشد که با دستور تهیه ای راحت می توانید انواع گراتن را در منزل تهیه کنید. گراتن کالباس یکی از انواع گراتن لذیذ می باشد که شما با تهیه این غذا می توانید از طعم عالی گراتین بهرمند شوید. این غذای خوش طعم علاوه بر اینکه دارای طعمی بی نظیر است در مدت زمان کمی تهیه می شود. در ادامه مطلب طرز تهیه گراتین کالباس را مشاهده نمایید.

از انواع گراتن های ساده می توان به سولفه قارچ و سولفه ذرت اشاره کرد. انواع گراتن ها مناسب برای زمان هایی می باشد که مدت زمان زیادی برای تهیه غذایی ساده و لذیذ ندارید و می خواهید طعمی عالی را بچشید. در تهیه گراتن ها معمولا از پنیر پیتزا استفاده می شود تا گراتین طعمی بهتر داشته باشد و به دلخواه می توانید از ادویه های متنوع مانند ادویه مخلوط و یا حتی کاری برای خوش عطر و طعم شدن گراتن استفاده کنید.

گراتین کالباس لذیذ

مواد لازم

  • شیر 2 پیمانه
  • قارچ 10 عدد
  • سیب زمینی 5 عدد
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • کالباس 7 ورق
  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • آرد 2 قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پودر سیر و اویشن به مقدار لازم

گراتین کالباس خوش طعم

طرز تهیه گراتین کالباس ساده و لذیذ

ابتدا برای تهیه این غذای لذیذ باید به سراغ سرخ کردن سیب زمینی بروید و بهتر است از سیب زمینی هایی با اندازه متوسط استفاده کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با ضخامتی ثابت به صورت حلقه ای برش دهید. تابه ای مناسب با کمی روغن بر روی حرارت قرار دهید.

سیب زمینی ها را در تابه سرخ کنید و پس از سرخ شدن از تابه خارج کنید. کالباس را به صورت نگینی خرد نمایید و داخل همان تابه سرخ کنید و سپس خارج نمایید. در ادامه باید به سراغ تهیه سس بشامل این غذا برویم برای این منظور کره را در تابه ای بگذارید.

صبر کنید تا کره ذوب شود و بعد آرد را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا باید شیر به دمای محیط رسیده را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و گلوله ای وجود نداشته باشد و سس به غلظت برسد و بعد حرارت را خاموش کنید.

قارچ را در تابه ای جدا اسلایس کنید و تا حدی که آب قارچ کشیده شود تفت دهید. قارچ را خارج کنید از تابه و فلفل دلمه ای نگینی شده را تفت دهید. ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کنید و یک لایه کالباس و یک لایه سیب زمینی، فلفل دلمه و قارچ و سس بشامل بچینید.

طرز تهیه گراتین کالباس خوشمزه

پنیر را هم روی مواد بریزید و مجدد این لایه ها را تکرار کنید تا ظرف پر شود و مواد غذا به پایان برسد. در نهایت روی اخرین لایه به مقدار دلخواه پنیز پیترا بریزید و کی هم نمک، فلفل، پودر سیر سپس ظرف را به مدت 30 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید. سپس سرو کنید. برای مشاهده انواع گراتن ها بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر