مشهورترین مالکان دنیای فوتبال را بشناسید

خوشم آمد، می‌خرمش!

شماره روزنامه: ۶۰۶۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۱ ...

دیدیه دروگبا

کیلیان امباپه تنها بازیکنی نیست که حین فعالیت سهام یک باشگاه را خریداری می‌کند ولی یک تفاوت عمده با دیدیه دروگبا دارد؛ اینکه ستاره ساحل عاجی سابق چلسی همزمان که برای فونیکس رایسینگ بازی می‌کرد، بخشی از مالکیتش را هم برعهده داشت! این مهاجم نام‌آشنا که از فوتبال خداحافظی کرده، همچنان سهامش را حفظ کرده و بر مجموعه مدیریتی فونیکس هم نظارت می‌کند؛ اما خب اوضاع تیمش در لیگ آمریکا چندان جالب نیست.

دیدیه دروگبا copy

 

 زلاتان ابراهیموویچ

داستان خرید سهام باشگاه هاماربی سوئد هم جالب است. در نوامبر سال2019، زلاتان 23.5درصد از سهام این باشگاه را به نام خود زد و همین موضوع سبب اعتراض هواداران مالمو، تیم دوران جوانی ایبرا شد. تا جایی که مجسمه وی در شهر را آتش زدند اما انگار این مساله برای ستاره سابق میلان و بارسلونا مهم نبود. البته ابراهیمووچ نقش مدیریتی در هاماربی ندارد؛ اما با تزریق به موقع سرمایه، تیمی در حد مدعیان ساخته و سال2021 نیز قهرمانی در جام حذفی سوئد را تجربه کرد.

زلاتان ابراهیموویچ copy

 

 پائولو مالدینی

یک سالی می‌شود که کاپیتان افسانه‌ای میلان دیگر سمت مدیریتی در باشگاه محبوبش ندارد؛ اما او خیلی قبل‌تر وارد این عرصه شده بود. مالدینی سال2016 سهام باشگاه میامی اف‌سی را که البته ارتباطی هم به اینترمیامی ندارد، خریداری کرد تا رسما در ایالات متحده تیمداری کند. او بلافاصه دوست و همبازی سابق‌اش یعنی الساندرو نستا را هم به‌عنوان سرمربی تیمش معرفی کرد که البته تجربه موفقیت‌آمیزی هم نبود. میامی اکنون در دسته دوم بازی می‌کند.

پائولو مالدینی copy

 

 جرارد پیکه

یکی دیگر از بازیکن–مالکان دنیای فوتبال پیکه بود که در اواخر سال2018 سهام باشگاه آندورا اف سی را خریداری کرد. باشگاهی که در سال1942 تاسیس شد و اکنون در لیگ دسته دوم اسپانیا حضور دارد. همان‌طور که از نامش مشخص است، این باشگاه در آندورا واقع شده اما از آنجا که کشور فوق به لحاظ روابط دیپلماتیک به نوعی میان فرانسه و اسپانیا تقسیم شده است، تیم‌های فوتبالش هم در سرزمین ماتادورها به میدان می‌روند. با ورود پیکه به عرصه تیمداری، آندورا هم پیشرفت کرد و به سطح بالاتری رسید.

جرارد پیکه copy

 

 سسک فابرگاس و تیری آنری

داستان این زوج سابقا آرسنالی هم جالب است. تیم کومو ایتالیا درحالی امسال به سریA صعود کرده که هدایت آن با سسک فابرگاس است. هافبک اسپانیایی سال‌های آخر بازی‌اش را در این تیم سپری کرد و همان زمان هم بخشی از سهام باشگاه را به نام خود زد. او البته آنری را هم راضی کرد تا به وی بپیوندد و اسطوره فرانسوی هم بخشی از سهام باشگاه ایتالیایی را خریداری کرد. حالا کومو به سری A آمده تا فابرگاس که بازیکن بزرگی هم بود، الان مالک – مربی آینده‌داری هم به نظر برسد!

تیری آنری copy

 

 رونالدو نازاریو

رونالدوی اورجینال بعد از خداحافظی از مستطیل سبز به جرگه مالکان دنیای فوتبال پیوست. در سال2018، رونالدو 51درصد از سهام باشگاه اسپانیایی وایادولید را با هزینه 30میلیون یورویی خرید و با این تیم در لالیگا هم حضور داشت؛ اما به دسته پایین‌تر سقوط کرد و صدای اعتراض هواداران نسبت به شیوه کاری وی بلند شد. برنده سابق توپ طلا که همچنان جزو مالکان وایادولید محسوب می‌شود، در سال2021 تمام سهام باشگاه کروزیروی برزیل را خرید و موفق شد این تیم را به سری A برساند.

رونالدوی برزیلی 2 copy

 

 دیوید بکام

شاید مشهورترین مالک فعلی دنیای فوتبال، بکام باشد. ستاره نامدار سابق دنیای فوتبال پس از بازنشستگی توانست به لطف قراردادش با لس‌آنجلس گلکسی امتیاز تاسیس یک تیم در لیگ آمریکا را دریافت کند و اینترمیامی را برای این پروژه جاه‌طلبانه انتخاب کرد. البته بکام فقط به همین راضی نبود و توانست با استفاده از روابط فوق‌العاده‌اش، لیونل مسی را راضی به حضور در میامی کند و ستاره‌های نامدار سابق بارسلونا را هم کنار او جمع کند.

دیوید بکام copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر