ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله احدی خبرداد:

تفسیر فروغ در ۱۰۰ جلد منتشر می‌شود/ چاپ ششمین جلد تفسیر

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس موسسه پژوهشی جوادالائمه(ع) از چاپ ششمین جلد تفسیر فروغ در این موسسه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این مجموعه در صد جلد منتشر شود.

آیت‌الله مهدی احدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به پذیرش دانش‌پژوه در این موسسه گفت: هم اکنون در سطح دو حوزه دانش‌پژوه داریم و تمرکز اصلی موسسه بر تربیت طلاب در عرصه تفسیر قرآن است.

وی با بیان اینکه 70 نفر از طلاب این موسسه حافظ کل قرآن هستند ادامه داد: بر همین اساس دانش‌پژوهان یک دوره تفسیر قرآن کریم را براساس چهار تفسیر و با رویکرد علوم انسانی می‌گذرانند.

احدی با بیان اینکه اسلامی سازی علوم انسانی خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی است اظهار کرد: تفسیر فروغ، عنوان تفسیری است که توسط موسسه و با همین رویکرد در حال تدوین است و جلد چهارم آن با موضوع جنگ نرم نوشته و تالیف شده و مابقی مجلدات نیز با رویکرد مواضع و سخنان رهبری تالیف خواهد شد.

وی افزود: در این موسسه تفسیر ترتیبی برگرفته از چهار تفسیر آیات عظام علامه طباطبایی، جوادی آملی و مکارم شیرازی همچنین تفسیر اجتهادی فروغ به دانش‌پژوهان عرضه و نظرات بدیع و جدید در کنار تفاسیر نامبرده ارایه می‌شود.

احدی با بیان اینکه رویکرد ما در این باره شرح و تبیین آیات است تاکید کرد: ارایه مباحث به صورت آکادمیک و علمی است و مباحثات متعدد پیرامون نظریات تفسیری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انتشار نخستین جلد از تفسیر فروغ در سال 82، اظهار داشت:‌ موضوع جلد اول این تفسیر بسم‌الله الرحمن الرحیم در 18 رشته مختلف بود که در طول یک سال، پنچ نوبت در تیراژ سه هزار نسخه چاپ شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در جلد دوم و سوم تفسیر فروغ که به صورت ترتیبی انجام شد به تفسیر قرآن در رشته‌‌های مختلف پرداخته شد و پس از آن با توجه به شرایط جامعه امروزی، در جلد چهارم به بحث «فتنه و جنگ نرم» پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در این راستا یک هزار و 200 موضوع  در قرآن درباره نحوه برخورد دشمنان با اسلام و مسلمانان بررسی شد و مشخص گردید که دشمن بیش از جنگ تسلیحاتی، با روش جنگ نرم به مقابله با اسلام و مسلمانان می‌پردازد.

رئیس مرکز تحقیقاتی جواد‌‌الائمه(ع) عنوان کرد: سه جلد نخست تفسیر فروغ به صورت لوح فشرده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم مجموعه کامل تفسیر فروغ را در 100 جلد منتشر کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان