ناکامی پینگ‌پنگ ایران در المپیک پاریس؛ تکرار تلخ شکست‌های زودهنگام

تیم ملی تنیس روی میز ایران با وجود حضور نفرات باتجربه، باز هم نتوانست در المپیک پاریس به موفقیت دست یابد و بازیکنان ایرانی در همان مراحل ابتدایی مسابقات حذف شدند. این نتیجه، تکرار تلخ شکست‌های زودهنگام پینگ‌پنگ ایران در ادوار گذشته المپیک است.

تیم سه نفره تنیس‌روی‌میز ایران در حالی خیلی زود از المپیک پاریس بازگشت که انتظار می‌رفت نفرات باتجربه این تیم به مراحل بالاتری صعود کنند.

به گزارش ایرنا، نیما و نوشاد عالمیان و ندا شهسواری، سه ملی‌پوش تنیس‌روی‌میز ایران در پاریس بودند، نفراتی با تجربه که سابقه سال‌ها حضور در میادین مهم بین‌المللی را دارند. نخستین نماینده ایران که در همان اولین بازی طعم شکست را چشید و حذف شد، ندا شهسواری پرچمدار کاروان ایران بود. او در اولین بازی به مصاف نماینده فرانسه رفت و بازی را 4 بر یک به حریف واگذار کرد.

او در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو نیز در همان دیدار اول تن به شکست داد. به عبارتی ساده، سه دوره حضور در المپیک بدون حتی یک برد! هرچند او توانست سه دوره سهمیه حضور در المپیک را کسب کند، اما عملکرد ضعیف شهسواری در این بازی‌ها ثابت کرد پینگ‌پنگ زنان ایران هنوز راهی طولانی برای رسیدنبه شرایط مناسب و کسب حداقل یک پیروزی در المپیک دارد.

پس از شکست شهسواری، حمیده ایرانمنش سرمربی تیم تنیس‌روی‌میز بانوان، گفت: پینگ‌پنگ‌باز فرانسوی که از حمایت تماشاگران خودی بهره می‌برد، شرایط را برای ندا سخت کرد. شهسواری تاکنون در این فضا مسابقه نداده بود.

گرچه فضای مسابقات در رویدادهای مختلف المپیک متفاوت است اما استفاده از چنین بهانه‌هایی، برای شکست قبال قبول نیست زیرا شهسواری برای نخستین بار نیست که در آوردگاه المپیک به مصاف حریفان خود می‌رفت. او سه بار به سهمیه رسید و هر سه بار در همان گام نخست با اختلاف زیاد شکست خورد. شهسواری با سه دوره حضور در المپیک، باتجربه‌ترین بانوی ایران در این ادوار مختلف این بازی‌ها لقب گرفته است.

هرچند ندا شهسواری پس از شکست اعلام کرد که به اشتباهات خود باخته و می‌توانست حریف فرانسوی را شکست دهد.

ناکامی پینگ‌پنگ ایران در المپیک پاریس؛ تکرار تلخ شکست‌های زودهنگام

دومین نماینده ایران، نیما عالمیان بود که او نیز در دور نخست به نماینده چین‌تایپه 4 بر یک باخت و حذف شد. نیما در المپیک 2016 ریو با یک برد و یک باخت و در المپیک توکیو با شکست در گام نخست، حذف شده بود.

از او انتظار می‌رفت حدقل یک پیروزی در پاریس کسب کند که در همان گام نخست، کارش خراب شد. نیما در توجیه شکست، گفت: گفته بودم مردم از من انتظار بالایی نداشته باشند!

با توجه به حرف‌های نیما عالمیان باید گفت ورزشکاری که می‌داند نمی‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند، چرا باید در المپیک حضور یابد.

هرچند، جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با ابراز نارضایتی از عملکرد نیما عالمیان، گفت: نیما اشتباهات ناخواسته‌ای مرتکب شد و نتوانست عملکرد مطلوبی داشته باشد.

سومین نماینده ایران نوشاد عالمیان بود. پینگ‌پنگ‌بازی که بیش از نیما و ندا از او انتظار پیروزی می‌رفت. نوشاد در گام اول 4 بر یک مقابل حریف نیجریه‌ای به برتری رسید و در گام دوم به هاریموتو ژاپنی بازی را 4 بر 2 واگذار کرد و به خانه بازگشت.

او در المپیک 2012 لندن با 2 پیروزی و یک شکست حذف شد و 2016 ریو در همان بازی اول شکست خورد و حذف شد. نوشاد پیش از المپیک حریف چینی که دارای رنکینگ چهارم دنیاست را شکست داد و توقع می‌رفت در پاریس نیز شگفتی‌ساز باشد، اما این رویایی بیش نبود.

نوشاد پس از شکست برابر هاریموتو، گفت: بسیاری از نمایندگان ژاپن را برده‌ام، اما او از من بهتر بازی کرد. شرایط از لحاظ امکانات و غذا در دهکده افتضاح است. دیشب اصلا غذا نبود و من فقط برنج خالی خوردم و البته الان عنوان خواهند کرد که بهانه است و ورزشکاران دیگر کشورها نیز در دهکده هستند.

ناکامی پینگ‌پنگ ایران در المپیک پاریس؛ تکرار تلخ شکست‌های زودهنگام

گرچه پس از حذف نوشاد، لطف‌الله‌نسبی از عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان در المپیک راضی بود، اما او باید هم راضی باشد چراکه سال‌هاست هدایت تیم ملی را برعهده دارد.

رضایت از عملکرد پینگ‌پنگ بازان نباید تنها منوط به بازی اول یا دوم شود و در نهایت آنها مانند ادوار گذشته المپیک بازی را به سرعت و با اختلاف زیاد به حریف خود واگذار کنند. این سطح از عملکرد پینگ پنگ بازان ایران در المپیک پاریس نشان می‌دهد که تنیس روی میز ایران هنوز راهی طولانی برای پیشرفت در پیش دارد.

هرچند انتظاری از ملی‌پوشان برای کسب مدال نمی‌رفت، اما تواقع حذف زودهنگام هم از نفرات ایران با وجود کسب تجربه در ادوار گذشته المپیک، وجود نداشت.

پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی که هر کدام سابقه دو یا سه بار حضور در المپیک را در کارنامه خود داشته‌اند، این بار از آنها انتظار بیشتری می‌رفت تا در صورت عدم کسب مدال حداقل بتوانند به مراحل بالاتری صعود کنند و بازی‌های خوبی به نمایش بگذازند که اینگونه نشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان