جنجال غذاهای گیاهی در المپیک پاریس؛ پیروزی گوشت بر سبزیجات

رویکرد جدید برگزارکنندگان المپیک پاریس برای کاهش ردپای کربنی با مخالفت ورزشکاران مواجه شد. به دنبال اعتراضات، سهم غذاهای گوشتی در دهکده المپیک افزایش یافت و نشان داد که نیازهای تغذیه‌ای ورزشکاران در اولویت قرار دارد.

به دنبال جنجال و شکایت ورزشکاران به خاطر سرو غذاهای گیاهی، کمیته برگزاری بازی‌های پاریس عرضه گوشت را افزایش داد.

به گزارش فارس، تصمیم کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2024 پاریس برای داشتن غذاهای گیاهی بیشتر به منظور کاهش میانگین انتشار کربن در هر وعده غذایی در مقایسه با المپیک قبلی، مشکلاتی ایجاد کرده است. 

ورزشکاران علاقمند به مواد غذایی گوشتی که در بازی‌های پاریس حضور داشتند بدون مواد غذایی مورد علاقه خود مانده‌اند. کمیته سازماندهی همچنین چندین سرآشپز ستاره دار میشلین را به عنوان مشاور اضافه کرده بود تا در کنار پیمانکار غذایی خود، برای حل این مشکل کار کنند.

پس از به راه افتادن جنجال و شکایت ورزشکاران، برگزارکنندگان بازی‌ها عرضه گوشت را در رستوران دهکده المپیک افزایش داده‌اند چرا که ورزشکاران به دنبال این بودند که پس از مسابقات طاقت فرسا یا جلسات بدنسازی، خود را تقویت کنند. تغییرات شامل گوشت بیشتر و تخم مرغ است.

سالن غذای دهکده المپیک شامل 6 منطقه غذاخوری مختلف است که وعده‌های غذایی از سرتاسر جهان را ارائه می‌کند، که نیمی از 50 غذای موجود در هر روز صد در صد گیاهی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان