برگزاری کنفرانس۲۰۲۴ با انتشار اخبار و وعده‏‏‌های بزرگی برای بیت‌کوین و بازار ارز‏‏‌های دیجیتال همراه بود

وعده‏‏‌های شیرین برای بیت‌کوین

شماره روزنامه: ۶۰۶۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ...

از آن زمان تا به امروز، بیت‌کوین مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده و از یک ارز دیجیتال ناشناخته به ابزار میلیون‌‌‌ها نفر در سراسر جهان برای پرداخت هزینه‌‌‌ها و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

در نتیجه این محبوبیت، مدتی است که علاقه‌مندان، سرمایه‌گذاران، توسعه‌‌‌دهندگان و رهبران بیت‌کوین در یک کنفرانس سالانه دور هم جمع می‌‌‌شوند تا به گفت‌وگو پیرامون اتفاقات، چالش‌‌‌های امروزه و برنامه‌‌‌های آینده بپردازند. کنفرانس بیت‌کوین 2024 نیز از 4 تا 6مرداد در تنسی آمریکا برگزار شد و فرصتی را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرد تا آخرین تحولات اکوسیستم بیت‌کوین و ارز‌‌‌های دیجیتال را دنبال کنند.  در کنفرانس بیت‌کوین 2024 چهره‌‌‌های شناخته‌شده و مهمی مانند سناتور‌‌‌های آمریکایی، ادوارد اسنودن و دونالد ترامپ نیز شرکت کردند و پیرامون مسائل مختلف، از جمله دیدگاه‌‌‌های قانون‌گذاران تا وعده‌‌‌های تغییرات عمده اقتصادی گفت‌وگو کردند؛ سخنانی که می‌‌‌توانند نشانه‌‌‌ای از آینده درخشان بیت‌کوین باشند.

حضور شرکت‌های مالی

یکی از مواردی که در کنفرانس 2024 توجهات را به خود جلب کرد، حضور فعال و قابل‌توجه شرکت‌های مالی و سازمان‌های نهادی مانند بلک‌راک بود.  رابرت میچنیک، رئیس دارایی‌‌‌های دیجیتال در بلک‌راک، از جمله اشخاصی بود که در کنفرانس حضور داشت و پیرامون تغییر عمده سیاست‌‌‌های این شرکت در مورد بیت‌کوین صحبت کرد.

درحالی‌که در گذشته بسیاری از شرکت‌های نهادی دید مثبتی نسبت به ارز‌‌‌های دیجیتال نداشتند یا علاقه‌‌‌ای به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و دیگر آلت‌کوین‌‌‌ها نشان نمی‌‌‌دادند، امروزه این شرایط در حال تغییر است. بلک‌راک از جمله سازمان‌های بزرگ مالی است که طی چند وقت اخیر اقدامات قابل‌توجهی در بازار ارز‌‌‌های دیجیتال انجام داده است و یکی از صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین را در اختیار دارد. این تغییر در نظرات لارنس فینک، مدیرعامل بلک‌راک نیز به‌خوبی دیده می‌شود. پس از آنکه معاملات صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین سود خوبی را نصیب این شرکت کردند، فینک برخی نظرات منفی گذشته خود را تغییر داد و چندی پیش بیت‌کوین را طلای دیجیتال نامید.  مایکل سیلر، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی نیز از زمان سخنرانی خود برای پیش‌بینی آینده بیت‌کوین استفاده و عنوان کرد که قیمت بیت‌کوین تا سال2045 می‌‌‌تواند به 3 تا 49میلیون دلار به ازای هر واحد برسد. تحت رهبری او، شرکت مایکرواستراتژی هم‌اکنون 226هزار و 331بیت‌کوین به ارزش 15میلیارد دلار خریداری کرده که نشان‌‌‌دهنده تعهد او به این ارز دیجیتال است.  در مجموع شرکت‌کنندگان کنفرانس2024 بر این باور بودند که طی سال‌های آینده، پذیرش بیت‌کوین توسط شرکت‌های بیشتر مالی و شرکت‌های بزرگ جهانی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و این روند می‌‌‌تواند بازار مالی سنتی را با تحول‌‌‌های بزرگی همراه کند.

بیت‌کوین و قانون‌گذاری

در کنفرانس بیت‌کوین 2024 قانون‌گذاران آمریکایی نیز حضور داشتند و سناتور سینتیا لومیس همراه با تیم اسکات در مورد مسائل نظارتی و اقدامات قانونی آینده در مورد بیت‌کوین و ارز‌‌‌های دیجیتال سخنرانی کردند. لومیس در صحبت‌‌‌های خود از رویکرد نظارتی طی چند وقت گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتقاد کرد و به مزایای استخراج بیت‌کوین پرداخت.

تیم اسکات نیز با اشاره به مزایای ارز‌‌‌های دیجیتال برای ایجاد فرصت استفاده از خدمات مالی در مناطق محروم آمریکا، از این ارز دیجیتال و فناوری بلاک‌چین استقبال کرد.

در میان صحبت‌‌‌ها، احتمال ایجاد یک ذخیره بیت‌کوین برای تقویت دلار در برابر تورم و تقویت موقعیت آمریکا در سیستم مالی جهانی نیز مطرح شد که نشان می‌دهد برخی قانون‌گذاران آمریکایی در تلاش برای گسترش استفاده و افزایش اهمیت بیت‌کوین در اقتصاد بزرگ این کشور هستند.

هشدار ادوارد اسنودن

ادوارد اسنودن، مبارز حفظ محرمانگی اطلاعات خصوصی افراد نیز به‌صورت مجازی در کنفرانس بیت‌کوین 2024 شرکت و صحبت کرد. ادوارد اسنودن در سخنان خود به جامعه ارز‌‌‌های دیجیتال نسبت به تعاملات سیاسی هشدار داد و تاکید کرد که بسیاری از قانون‌گذاران تنها به دنبال کسب رای از طرفداران ارز‌‌‌های دیجیتال هستند.

او همچنین توصیه کرد که در صورت دادن رای به نامزد‌‌‌های طرفدار بیت‌کوین، نباید طرفدار تعصبی آنها باشند؛ زیرا ممکن است نظر آنها عوض شود.

اسنودن در ادامه، نگرانی‌های خود را در مورد مسائل حریم خصوصی بیت‌کوین مطرح کرد. برخلاف تصور عمومی، تراکنش‌‌‌های بیت‌کوین کاملا ناشناس نیستند و حتی امکان ردیابی آنها وجود دارد. این شرایط، حریم خصوصی کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد و به عقیده اسنودن، موضوعی است که باید بیشتر مورد توجه فعالان بازار قرار بگیرد.

وعده‌‌‌های دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، نامزد انتخاباتی آمریکا نیز در این کنفرانس حضور داشت و وعده‌‌‌های جالبی را مطرح کرد. ترامپ در کنفرانس بیت‌کوین 2024 متعهد شد که برای رقابت با چین یک ذخایر استراتژیک ملی بیت‌کوین ایجاد کند و اظهار کرد که تلاش می‌کند آمریکا به مرکز استخراج و توزیع بیت‌کوین تبدیل شود.  او همچنین اعلام کرد که قصد دارد تمام بیت‌کوین‌‌‌های نگهداری‌شده یا خریداری‌شده توسط آمریکا را حفظ کند و این استراتژی را سیاست تحت مدیریت خود معرفی کرد. ترامپ همچنین وعده داد تا ‌‌‌گری گنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را در اولین روز ریاستش برکنار کند و به آزار صنعت ارز‌‌‌های دیجیتال پایان دهد.  در مجموع ترامپ بر این باور است که آمریکا نباید رقابت در بازار ارز‌‌‌های دیجیتال را به دیگر کشور‌‌‌ها ببازد و سیاست‌‌‌های دولت او به نحوی خواهد بود که آمریکا به میزبان بیت‌کوین و ارز‌‌‌های دیجیتال تبدیل خواهد شد.

هرچند برخی پیرامون این صحبت‌‌‌ها شک و تردید دارند و آن را صرفا تلاشی برای جمع‌‌‌آوری رای جامعه ارز‌‌‌های دیجیتال می‌‌‌دانند. با وجود این، سخنان ترامپ اثرات مثبت خود را بر روند‌‌‌های قیمتی داشت و قیمت بیت‌کوین در طول دو روز پس از این سخنرانی از محدوده 67‌هزار دلار به نزدیکی 70‌هزار دلار رسید.

یک مراسم پربار

فرصت‌‌‌های ارتقای شبکه بیت‌کوین و راه‌حل‌‌‌های مقیاس‌‌‌پذیری، زیرساخت‌‌‌های انرژی، نقش بیت‌کوین در بهبود سیستم‌های مالی سنتی و تاثیر و آینده صندوق‌های قابل معامله بورسی از دیگر مواردی بودند که در کنفرانس2024 بیت‌کوین مورد توجه و گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در مجموع کنفرانس بیت‌کوین2024 با اخبار و وعده‌‌‌های جذابی به پایان رسید و نشان داد که با وجود برخی چالش‌‌‌ها در طول سال‌های 2022 و 2023، علاقه شرکت‌ها و سازمان‌ها نسبت به بازار ارز‌‌‌های دیجیتال کاهش قابل‌توجهی پیدا نکرده است. انتشار اخبار مثبت این کنفرانس در زمان پس از هاوینگ امید سرمایه‌گذاران به ثبت اوج قیمتی جدید بیت‌کوین را نیز افزایش داده است؛ احساس مثبتی که برای چند روز در بازار نیز دیده شد و روند قیمتی بیت‌کوین و دیگر ارز‌‌‌های دیجیتال را صعودی کرد.  این کنفرانس همچنین بار دیگر بر اهمیت انتخابات پیش‌ روی آمریکا تاکید کرد و نشان داد که انتخاب هر نامزد ریاست‌جمهوری، تا چه میزان می‌‌‌تواند به تغییر و تحول در بازار ارز‌‌‌های دیجیتال منجر شود. بنابراین قابل پیش‌بینی است که با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات آمریکا، بیت‌کوین و دیگر ارز‌‌‌های بازار نوسانات قیمتی بیشتری را تجربه کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان