مسمومیت ورزشکاران در المپیک پاریس؛ زنگ خطر آلودگی رودخانه سن

آلودگی شدید رودخانه سن در پاریس به یک بحران جدی تبدیل شده است. برخی از ورزشکاران شرکت‌کننده در مسابقات سه‌گانه المپیک پس از شنا در این رودخانه دچار مسمومیت شدید شدند.

برخی از ورزشکاران رشته سه گانه پس از حضور در رودخانه سن و شرکت در مسابقه المپیک، دچار مسمومیت شدید شدند.

به گزارش ایرنا، نماینده کانادا پس از شنا در رودخانه سن در جریان مسابقات سه‌گانه مردان المپیک پاریس، از ناحیه معده دچار مشکل و باعث استفراغ او پس از رقابت شد.

تایلر میسلاوچوک، ورزشکار سه گانه کانادایی در خصوص این اتفاق اظهار داشت: در طول مسابقه مقدار زیادی آب قورت دادم. وقتی این اتفاق را در کنار مسابقه یک ساعت و چهل دقیقه‌ای بگذاریم، اتفاقات بسیار بدی می‌افتد.

این ورزشکار 29 ساله که در رده نهم رقابت‌ها قرار گرفت، با اشاره به انتشار خبر بیماری‌اش عنوان کرد: همه مشکلات به خاطر آلودگی رودخانه نبود و آب و هوا نیز تاثیر داشت. من اهل کانادا هستم و به درجه گرمای تابستان فرانسه عادت ندارم. در المپیک گذشته به خاطر مصدومیت آشیل، از رقابت‌ها کنار رفتم ولی امسال هیچ مشکلی نداشتم و بعد از مسابقه 10 بار استفراغ کردم.

وی ادامه داد: تعجب آور نیست که کیفیت آب رودخانه سن با این بیماری من، زیر سوال برود زیرا کیفیت آب روی برگزاری مسابقات نیز تاثیرگذار بود و یک بار هم زمان شروع را به تعویق انداخت. میزان باکتری در آب رودخانه به دنبال باران شدید پاریس بالا رفت و این مسئله به خاطر تعویق مسابقه بود.

تایلر تنها ورزشکاری نبود که در مورد کیفیت آب رودخانه سن صحبت کرد. یکی از ورزشکاران سه‌گانه اهل بلژیک که در مسابقه زنان شرکت داشت نیز درمورد مشکلات آب رودخانه سن گفت: زیر پل در حال تمرین شنا بودم و چیزهایی را در آب احساس می‌شد که نباید به آن فکر می‌کردم. رودخانه سن صد سال می‌شود که کثیف است، بنابراین مسئولان المپیک با برگزاری رقابت‌ها در رودخانه سن نمی‌توانند بگویند که ایمنی ورزشکاران یک اولویت است.

پیش از المپیک 2024، مسوولان شهر پاریس 1.5 میلیارد دلار برای پاکسازی رود سن، جایی که شنا در آن از سال 1923 ممنوع شده بود، هزینه کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان