صدای اعتراض زنان افغانستان در المپیک طنین‌انداز شد

کیمیا یوسفی، ورزشکار افغان، با در دست گرفتن پلاکاردی با عبارت "آموزش، ورزش، حق ماست"، صدای اعتراض زنان افغان را در المپیک پاریس به گوش جهانیان رساند.

کیمیا یوسفی، ورزشکار المپیکی افغانستان به دخترانی که تحت ظلم طالبان هستند در المپیک پیام داد.

به گزارش ایسنا، کیمیا یوسفی، ورزشکار افغانستان در بازی‌های المپیک پاریس، کاغذی را بیرون آورد که روی آن نوشته شده بود «آموزش، ورزش، حق ماست» و آن را برای جهانیان بالا نگه داشت. او به دختران افغان پیام داد که هرگز تسلیم نشوند.

به گزارش usatoday، کیمیا یوسفی، دونده افغان در سومین المپیک خود نه برای طلا بلکه برای زنان و دختران مظلوم کشورش می‌دوید.

این ورزشکار 28 ساله پس از این که در مسابقات مقدماتی 100 متر به مقام آخر رسید، کاغذی را بیرون آورد که حاوی پیامی برای دختران سرزمینش بود. در این کاغذ نوشته شده بود: «آموزش، ورزش، حقوق ما». او سه رنگ پرچم افغانستان را نیز روی کاغذ نوشته بود. 

یوسفی به خبرنگاران گفت: پیامی برای دختران افغان دارم. تسلیم نشوید، اجازه ندهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. فقط فرصت را جست‌وجو کنید و سپس از آن فرصت استفاده کنید. من همیشه نماینده زنان و مردم خود خواهم بود. دختران ما در افغانستان، زنان ما خواهان حقوق اولیه، آموزش و ورزش هستند.

یوسفی به همراه سه برادر در ایران به دنیا آمد. او درباره این که چرا از کابل، پایتخت افغانستان زمانی که طالبان در اوت 2021 به قدرت بازگشت فرار کرد گفت:  می‌خواست بمانم اما به من گفته شد که ممکن است جانم در خطر باشد.

صدای اعتراض زنان افغانستان در المپیک طنین‌انداز شد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان