کامالا هریس آرای لازم را به دست آورد

یک قدم تا نامزدی رسمی

شماره روزنامه: ۶۰۷۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ...

هریس، اولین سیاه‌پوست و اولین معاون رئیس‌جمهور آسیایی-آمریکایی در تاریخ ایالات متحده، اکنون آماده است که اولین زن رنگین‌پوست در بالای برگه یک حزب سیاسی بزرگ ایالات متحده باشد. او در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «من افتخار می‌کنم که نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده هستم. من این هفته رسما نامزدی را می‌پذیرم.» او در ادامه مطلب خود نوشت: « این کمپین درباره مردمی است که با عشق در کشور گرد هم می‌آیند تا برای بهترین بودن خود مبارزه کنند.» کمپین کامالا هریس اعلام کرده است که تاکنون توانسته است 310میلیون دلار جمع کند. این نشان می‌دهد که روند استقابل از او مثبت است.

این کارزار گفت که رقم ژوئیه شامل بیش از 200میلیون دلار کمک مالی در هفته، پس از تصمیم رئیس‌جمهور جو بایدن برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی مجدد خود بوده است.هریس از زمانی که وارد رقابت شد، حمایت قوی از حزب خود را به‌دست آورده است؛ به‌طوری‌که هریسون، رئیس کنوانسیون دموکراتیک روز جمعه گفت که دموکرات‌ها قصد داشتند در جریان کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو اواخر این ماه به دور او جمع شوند.کمپین هریس همچنین گفت که دوسوم کمک‌های مالی ماه ژوئیه، از سوی اهداکنندگانی بوده که برای اولین بار این کار را انجام می‌دادند و این نشان‌دهنده «حمایت فوق‌العاده» از نامزدی او است. این مبلغ بیش از دو برابر 138.7میلیون دلاری است که در ماه ژوئیه توسط رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه جمع‌آوری شده است.

ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در پلتفرم تروث سوشیال خود با اشاره به حامیانی که تحت شعار او آمریکا را دوست دارند و قصد دارند شکوه را به این کشور بازگردانند، نوشت: «هیچ چیزی مانند جنبش MAGA (یا بیایید دوباره آمریکا را بزرگ یا شکوهمند کنیم) وجود نداشته است.» او در ادامه نوشت: «ما فقط در ماه ژوئیه 139میلیون دلار جمع‌آوری کردیم. ما اکنون 327میلیون دلار پول نقد در دست داریم. حمایت چشم‌گیر از سوی میهن‌پرستان بزرگ آمریکایی که به کمپین ما برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده کمک می‌کنند، غیر قابل توصیف است. آنها به شکل‌های گوناگون به ما کمک می‌کنند.»

چه کسی معاون هریس می‌شود؟

ترامپ این هفته حملاتی را علیه هریس انجام داد، از جمله سوالاتی درباره هویت نژادی او که منتقدان آن را «تنفرآور» توصیف کردند. این لفاظی‌های تند در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌های اخیر حاکی از رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس با توجه به نزدیک شدن به انتخابات 5نوامبر است و انتظار می‌رود که رای رئیس‌جمهور آینده از رقابت در چندین ایالت کلیدی خاکستری به‌دست آید. همچنین انتظار می‌رود که هریس به زودی معاون خود را معرفی کند؛ تصمیمی که می‌تواند جایگاه او را در ایالت‌های بحرانی خاکستری تقویت کند. نام‌های متعددی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور معرفی شده‌اند؛ از جمله اندی بشیر فرماندار کنتاکی، تیم والز فرماندار مینه‌سوتا و جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا.جان هندرن از الجزیره در گزارشی از واشنگتن دی‌سی گفت که هریس به‌دنبال انتخاب نامزدی است که به «هیچ گروهی آسیب نرساند.» انتخاب معاون رئیس‌جمهور بسیار حائز اهمیت است و در این چند روز جمهوری‌خواهان سر این موضوع بسیار ضربه خورده‌اند. دموکرات‌ها قصد دارند از حزب رقیب درس بگیرند. هندرن خاطرنشان کرد: «ج.دی ونس»، معاون دونالد ترامپ چیزهایی گفته است که او را به دردسر انداخته است و حزب جمهوری‌خواه تحت فشار قرار دارد.

مناظره هریس و ترامپ؟

در همین حال، جدیدترین کمپین تبلیغاتی کمیته ملی دموکرات که روز جمعه راه اندازی شد، ترامپ را به‌دلیل عدم تعهد به مناظره با هریس مورد تمسخر قرار داد. کمیته ملی دموکرات آگهی‌های بزرگی را خریداری کرده است که در صفحات اصلی دیجیتال روزنامه‌های محلی مهم در ایالت‌هایی که ترامپ قصد دارد در هفته‌های آینده کمپین انتخاباتی برگزار کند، منتشر خواهد شد. در این تبلیغات گفته می‌شود: «مجرم محکوم از بحث و گفت‌وگو می‌ترسد» و این سوال را مطرح می‌کند که «آیا این به دلیل موضع او درباره سقط جنین است یا خیر؟»ترامپ در ماه مه اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ ایالات متحده بود که با مجرم شناخته شدنش در یک پرونده، تاریخ‌ساز شد.او پیش‌تر نیز به این مساله بالیده بود که توانسته است قانون سقط جنین را بکُشد و مخالفت خود را در این زمینه بارها نشان داده است. با این حال قرار است در 10سپتامبر مناظره برگزار شود. نامزد جمهوری‌خواهان اما خواستار تغییر میزبان برنامه است و می‌گوید که میزبانی از ای‌بی‌سی‌نیوز گرفته و به فاکس‌نیوز داده شود. او قول داده است که حتما یک‌بار با هریس مناظره خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان