برای نخستین بار؛ داور زن ایرانی در المپیک پاریس قضاوت می‌کند

معصومه باقری، داور بین‌المللی تکواندو ایران، امروز عازم پاریس شد تا در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک قضاوت کند. باقری نخستین داور زن ایرانی است که افتخار حضور در المپیک را پیدا کرده است.

 داور تکواندو ایران برای قضاوت در المپیک 2024 راهی پاریس شد. او نخستین داور زن ایران در تاریخ المپیک است.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک 2024 پاریس از چهارشنبه 17 مردادماه آغاز خواهد شد. بر همین اساس معصومه باقری، داور بین‌المللی تکواندو کشورمان که برای قضاوت در این بازی‌ها انتخاب شده، امروز یکشنبه راهی فرانسه و شهر پاریس شد.

این برای نخستین بار است که تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک دارد. پیش‌تر مرجان تیموری برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک از سوی اتحادیه جهانی تکواندو دعوت شده بود.

باقری پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی انتخابی المپیک دعوت شد، در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، گرندپری‌ها و مسابقات مختلف، قضاوت‌های کم اشتباهی داشت و در لیست نهایی داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک قرار گرفت.

گفتنی است تیم ملی تکواندو با چهار نماینده (ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده، مهربان برخورداری و آرین سلیمی) در بازی‌های المپیک پاریس حضور دارد.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک 2024 پاریس از پنجم مرداد آغاز و تا 21 همین ماه ادامه دارد. کاروان کشورمان با 39 ورزشکار و 40 سهمیه در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان