پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۶ هزار تن انواع میوه‌های هسته دار از باغات میاندوآب

علاوه بر درختان هلو، عمده ترین، میوه‌های هسته دار باغات شهرستان میاندوآب به درختان آلو به مساحت ۶۱۷ هکتار با تولید بیش از ۶ هزار و ۷۸۷ تن محصول و شلیل به مساحت ۹۳ هکتار با تولید بیش از یک هزار تن محصول اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع بالغ بر 16 هزار و 447 تن انواع میوه‌های هسته دار از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
 
رضا مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: شهرستان میاندوآب دارای 8 هزار هکتار اراضی باغی است و با تولید سالانه بالغ بر 111 هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه سوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده‌است.
 
وی یادآور شد: یک هزار و 481 هکتار از باغات شهرستان به درختان میوه هسته‌دار شامل هلو، شلیل، آلو، زردآلو، شفتالو، گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 8 هزار و 436 تن هلو از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود. 
 
مقدم عنوان کرد: علاوه بر درختان هلو، عمده ترین، میوه‌های هسته دار باغات شهرستان میاندوآب به درختان آلو به مساحت 617 هکتار با تولید بیش از 6 هزار و 787 تن محصول و شلیل به مساحت 93 هکتار با تولید بیش از یک هزار تن محصول اختصاص دارد.
 
مقدم اظهار کرد: برداشت درختان میوه هسته دار در این شهرستان از اوایل مرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان این مطلب که میوه‌های هسته دار تولیدی در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: 25 درصد از میوه‌های هسته دار تولیدی در میاندوآب در سردخانه‌های این شهرستان ذخیره‌سازی، 15 درصد بصورت میوه خشک، چیپس، لواشک و مابقی نیز بصورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه می‌شود.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان