افشاگری تکان‌دهنده؛ داوران سابق از پیشنهاد رشوه در المپیک می‌گویند

در یک افشاگری تکان‌دهنده، چندین داور سابق شمشیربازی از جمله مارکوس شولز، از پیشنهاد رشوه برای دستکاری نتایج در مسابقات المپیک خبر دادند.

یک داور شمشیربازی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD آلمان مدعی شد که فسادی سیستماتیک در شمشیربازی مخصوصا در مسابقات المپیک وجود دارد.

به گزارش فارس، هاجو سپلت کارشناس دوپینگ عصر یکشنبه پس از پخش بازی های المپیک در پاریس با مجری شبکه تلویزیونی ARD در مورد فساد احتمالی در شمشیربازی سابر صحبت کرد.

پیش از این، شبکه تلویزیونی ARD  گزارشی را پخش کرده بود که در آن منابع مطلع ادعاهایی جدی داشتند و از کلاهبرداری سیستماتیک در شمشیربازی صحبت کردند.

افشاگری تکان‌دهنده؛ داوران سابق از پیشنهاد رشوه در المپیک می‌گویند

این در حالی است که در بازی نیمه نهایی ایران مقابل مجارستان در امتیاز پایانی که منجر به شکست ملی‌پوشان کشورمان شد، اعتراضات زیادی به وجود آمد و حتی فدراسیون شمشیربازی نسبت به داوری اعتراض کرد. 

یواخیم وارگالا، داور سابق المپیک در شمشیربازی سابر گفت: بزرگترین مشکل این است که قوانین آنقدر پیچیده شده‌اند که به شدت قابل تفسیر هستند و داوران می‌توانند نتیجه را دستکاری کنند. امروزه در 50 درصد موارد که هر دو شمشیرباز به سرعت به همدیگر را می‌زنند، من به شخصه نمی‌توانم بگویم که امتیاز برای کدام شمشیرباز است.

این در حالی است که تصمیم گیری در شمشیربازی سابر اغلب برای داوران دشوار است و دیدن ضربه ها با چشم غیرمسلح اغلب غیرممکن است. 

بیلد نوشت که حتی در حرکت آهسته باز هم از برای فهمیدن امتیاز از تکنولوژی استفاده می‌شود و در این حالت باز هم داوران حرف آخر را می‌زنند و برای امتیاز تصمیم‌گیری می‌کنند.

نشریه آلمانی مدعی شد: این دقیقا همان چیزی است که مورد سوء استفاده قرار می گیرد. اینکه چه داوری به چه نکته‌ای توجه می‌کند اغلب یک موضوع تفسیرپذیر و یک تصمیم بسیار غیر شفاف است.

مارکوس شولز، داور سابق سابر نیز اظهار داشت: کل سیستم به سمت تقلب در بازی های المپیک طراحی شده است. زیرا المپیک تنها رویداد شمشیربازی است که توجه جهانی را به خود جلب می کند. این چیزی است که همه به فساد در آن منجر می‌شوند.

وی ادامه داد: این فقط در مورد رشوه دادن به داوران نیست، بلکه در مورد اعمال فشار و ترس نیز است.

شولز افشا کرد که در طول زمان فعال خود به عنوان داور سابر به او پیشنهاد رشوه داده شد تا به یک شمشیرباز در مسابقات المپیک امتیاز بدهد.

این در حالی است که یک داور بلغاری و یک داور قزاق که در بازی های المپیک پاریس نیز مشغول به کار هستند، در آمریکا متهم به حمایت سیستماتیک از شمشیربازان شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان