مشرق گزارش می‌دهد/

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های ۱۴۰۱ با فیلیمو همکار شد +تصاویر

در حالیکه فیلیمو با نیک یوسفی، فعال‌ شورش‌های ۱۴۰۱ همکاری می‌کند، از طرف دیگر پژمان لشگری‌پور یکی از کارمندان این پلت‌فرم، مشغول رایزنی با قوه قضائیه برای ساخت سریال در همین سکو تولید و انتشار است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -تازه‌ترین محصول فیلیمو با عنوان «گل یا پوچ» با اجرای مهران مدیری، تهیه‌کنندگی علی اسدزاده که از یکشنبه 7 مرداد ماه پخش خواهد شد را بلاگر معروف شورش‌های 1401، نیک یوسفی کارگردانی کرده است.

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های 1401 با فیلیمو همکار شد +تصاویر

آنچه توجهات را نسبت به این انتخاب جلب می‌کند حضور علی اسدزاده تهیه‌کننده پرحاشیه سینما و شبکه نمایش خانگی است که به نظر می‌رسد در شگردی تبلیغاتی تلاش کرده‌ از بلاگری در مقام کارگردان استفاده کنندکه تعداد نوبت‌های بازداشت‌های مکرر و پرونده های مفتوح او در قوه قضائیه همواره در صدر اخبار رسانه‌های معاند قرار دارد.

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های 1401 با فیلیمو همکار شد +تصاویر

یکی از مهمترین پروژه‌هایی یوسفی در سال‌های اخیر، پروژه سقوط هواپیمای اوکراینی بود و قبل از شورش‌های 1401 او ویدئوی پر خرجی را با عنوان «یک داستان ناتمام» با محوریت این رویداد تولید کرد. او برای تولید این ویدئو احضار شد و مهمترین کنجکاوی در مورد او پروژه، تامین هزینه‌های آن است.

او با چه مجوزهایی توانست در سطح شهر، چنین ویدئویی را تولید کند؟ او در طول این سال‌ها بدون انتشار تبلیغات، چگونه توانسته هزینه ویدئوهایی را تامین کند که برای هر کدام از آن‌ها یک احضار و بازداشت قضایی اتفاق افتاده است؟

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های 1401 با فیلیمو همکار شد +تصاویر

یوسفی همزمان با شورش‌های 1401 فعال‌تر شد او حتی در گرا دادن به موقعیت‌های مختلف برای حضور در تجمعات و تحرکات گسترده‌تریکی از صفحات فعال در اینستاگرام بود.

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های 1401 با فیلیمو همکار شد +تصاویر

کارگردان ریلیتی‌شو «گل یا پوچ»، در دوره شورش‌های 1401، مردم را تشویق به ایستادن در مقابل نیروی انتظامی و حافظان امنیت می‌کرد و در یکی از استوری‌هایش نوشت : من مرده شما زنده این ورق برمی‌گردد. ولی دیگه سوراخ موش هم برای شماها جای امنی نخواهد بود با دندون زمین ها را می کنیم و پیداتون می کنیم و در پایان از عبارت زننده‌ای استفاده کرد.

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های 1401 با فیلیمو همکار شد +تصاویر
تصویری از ویدئوی معروف نیک یوسفی که منجر به بازداشت او شد

او با انتشار این استوری عملا برای ماموران نیروی انتظامی و حافظان امنیت خط و نشان کشید. او سال 1401 با ساخت ویدئویی در حمایت از شورش های 1401 و تشویق مردم به ایستادن در مقابل نیروهای حافظ امنیت، بازداشت شد.

حالا این شورشی 1401 در لیست همکاران پلت‌فرم فیلیمو قرار گرفته است. پلت‌فرمی که در حین شورش‌ها با هشتک کردن نام مرحومه مهسا امینی، رفتار ساختارشکنانه‌ای از خود بروز داد.

فیلیمو با انتشار هشتک مهسا امینی در صفحات مجازی خود در لیست کاسبان مهم شورش‌های 1401 قرار گرفت.

در رویکردی تحلیلی می‌توان اذعان داشت، فیلیمو که در شورش های 401 نیز در کنار برخی پلتفرم ها و استارتاپ های دیگر وارد معرکه شد، در شراکتی تازه‌ با تهیه‌کننده پرحاشیه سینما و شبکه‌نمایش خانگی، علی اسدزاده برای کارگردانی تلویزیونی ریلیتی شو گل یا پوچ از ترفندی آلترناتیو برای جذب مخاطب استفاده کرده‌اند.

کارگردان در چنین پروژه‌هایی عملا نقش اپراتور یا سوئیچر را ایفا می‌کند، اما حضور یوسفی دستاویزی تبلیغاتی است که متعاقبا با اعتراض گسترده رسانه‌ها به حضور این چهره پرحاشیه، پروژه تبلیغاتی معکوس پروژه گسترده تر شود. این به معنای این نیست که نیک‌یوسفی نمی‌تواند در این کشور فعالیت کند.

جذب حداکثری اغتشاشگران در پلت‌فرم پرحاشیه / فعال ضدامنیتی شورش‌های 1401 با فیلیمو همکار شد +تصاویر
بازنشر حمله اخیر او به ایرج طهماسب در رادیو فردا

او همچنان بابت مواضعش در شورش 1401 هیچگاه عذرخواهی نکرده است و اخیرا با حمله به ایرج طهماسب نشان داد که خط سیر مواضع براندازانه خود را حفظ کرده است.

کاسبی با برندهای شورش‌های 1401

این شیوه منسوخ ترفند همیشگی پلت‌فرم پرحاشیه‌ای است که به عنوان کاسب شورش‌های 1401 شناخته می‌شود.

حالا باید سئوالی را با نمایندگان نظارتی نهادهای قضایی در ساترا مطرح کرد که در قبال استفاده از این ترفند تبلیغاتی و استفاده از این فعال شورش‌ 1401، چرا سکوت کرده‌اند و به چه دلیل مجوزهای استفاده از این چهره پرحاشیه توسط این سکوی ناظر صادر شده است؟

ساترا و شورای صدور پروانه نمایش این نهاد و اعضای آن نسبت به اهمال و این قصور خاص، باید پاسخگوی موج سواری پلت‌فرم پرحاشیه باشند.

در چنین شرایطی که شنیده ها حاکی از آن است که پژمان لشگری پور (یکی از کارمندان فیلیمو) تلاش می کند همکاری مشترکی میان قوه قضائیه و این پلت‌فرم پرحاشیه برای تولید یک سریال محقق شود، تصمیمی که به صورت موازی در پلت‌فرم فیلم‌نت نیز دنبال می‌شود.

در شرایطی که این پلت‌فرم از یک بلاگر مجازی فعال در شورش‌های 1401 استفاده می‌کند، آیا همکاری با این پلت‌فرم‌ها، در حالیکه تلویزیون مخاطب گسترده‌تری دارد تصمیم صحیحی است؟

از طرفی باید به این موضوع توجه کرد که اسدزاده نگاهی تبلیغاتی خاصی به آثارش دارد. او هم اکنون در حال تولید سریالی است که همسرش تینا پاکروان کارگردانی آن را بر عهده دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پاکروان پس از فعالیت‌های گسترده مجازی‌اش در شورش‌های 1401 در لیست ممنوع‌الکارهای حراست صدا و سیما قرار دارد و نکته جالب اینجاست این سریال در حال تولید است و ساترا همچنان در سکوتی معنادار به سر می‌برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان