ماهان شبکه ایرانیان

چند خبر کوتاه؛

قدردانی حجت‌الاسلام رحیمیان از تدوین رساله عملیه محیط زیست

گروه حوزه‌های علمیه: تولیت مسجد مقدس جمکران از تالیف و تدوین رساله عملیه محیط زیست به همت محیط زیست استان قم قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان 20 خرداد در دیدار مدیر و معاونین اداره کل محیط زیست استان قم در سخنانی با اشاره به آیه «لَا یَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ فِی السَّمَاوَاتِ وَلَا فِی الْأَرْضِ وَلَا أَصْغَرُ مِن ذَلِکَ وَلَا أَکْبَرُ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ» یادآوری کرد: روز قیمت به اندازه کوچکترین ذرات پیش خداوند حساب و کتاب دارد؛ بنابراین باید از بسیاری کارهای حتی کوچک که محیط زیست را آلوده می‌کنند پرهیز شود.

وی ادامه داد: پرداختن به بایدها و نبایدهای عملی در موضوع محیط زیست بسیار اهمیت دارد و تهیه و تدوین رساله عملیه محیط زیست اقدام شایسته‌ای است که از اداره کل محیط زیست استان قم به جهت همجواری با حوزه علمیه انتظار می‌رفته است.

رحیمیان در ادامه با اشاره به برخی سنت‌های خیر مانند مراسم اعتکاف، نمازهای جمعه و عید فطر و برگزاری باشکوه مراسم مذهبی که در نظام جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شده، اظهار کرد: یکی از دلایلی که تلاش همه دنیا برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی به نتیجه نرسیده لطف خداست که به جهت همین امور خیر شامل حال این نظام شده است.

خبر دیگر حاکی است حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اعزام 400 مبلغ در ایام مهدویت به مسجد جمکران خبر داده است.

وی دیشب 19 خرداد در در جلسه ستاد تسهیلات زائران در استانداری قم تبلیغ چهره به چهره در مسجد جمکران را یکی از اقدامات فرهنگی در این روزها دانست و افزود: این افراد به اندازه 3 هزار و 200 ساعت نفر به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

وی از مسئولان دستگاه‌ها خواست که در هر یک از ایستگاه‌های خود یکی از مبلغان حوزه مهدویت را دعوت کرده و در کنار برنامه‌های خدمت‌رسانی به فرهنگ‌سازی نیز اهتمام داشته باشند.

خبر سوم حاکی است که مهدی توکلیان، معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اهدای سه هزار جلد کتاب مهدوی در آستانه نیمه شعبان خبر داد.

توکلیان دیشب در جلسه ستاد تسهیلات زائران در استانداری قم همچنین از رونمایی از هفت عنوان کتاب مهدوی خبر داد و افزود: مشارکت در چاپ بروشورها با موضوع مهدویت و طراحی پوسترهای مهدوی دیگر اقدام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان