ساروی فینالیست شد؛ اولین طلای کشتی برای ایران در پاریس قطعی شد

محمدهادی ساروی، نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران، با کسب سه پیروزی پیاپی به فینال المپیک پاریس راه یافت. این کشتی‌گیر با تجربه با شکست حریفان خود، اولین فینالیست کاروان ایران در این رقابت‌ها شد و کسب اولین مدال طلای کشتی برای ایران در المپیک ۲۰۲۴ قطعی شد.

فرنگی کار وزن 97 کیلوگرم ایران با کسب 3 پیروزی پیاپی راهی دیدار نهایی فینال المپیک پاریس شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های 2 وزن دوم کشتی فرنگی المپیک پاریس،‌ محمد هادی ساروی  نماینده وزن 97 کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک، در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل محمد الساید از مصر به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 6 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال المپیک شد تا اولین فینالیست کشتی ایران در این رقابت ها باشد و برای نخستین بار در المپیک 2024 پاریس کسب مدال برای کاروان ورزش ایران قطعی شود.

ساروی پیش از این در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی 10 بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی 8 بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم، آرتور الکسانیان دارنده مدال های طلا، نقره و برنز المپیک و 3 طلا و 2 نقره جهان از ارمنستان مقابل گابریل روسیلو دارنده مدال طلای جهان 2023 از کوبا با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید و راهی فینال شد تا حریف ساروی در دیدار فینال شود. دیدار فینال این وزن فردا شب (چهارشنبه) برگزار می شود.

پیش از این امین کاویانی نژاد دیگر نماینده ایران در 2 وزن دوم المپیک پاریس، با شکست 3 بر صفر مقابل مالخاس آمویان دارنده مدال طلای جهان از ارمنستان از دور رقابت ها کنار رفت.

در ادامه رقابت های روز دوم کشتی فرنگی المپیک پاریس، مهدی محسن نژاد در 60 و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز المپیک برابر رقبای خود به میدان می روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان