قدیمی ترین هرم جهان را انسان ها نساخته‌اند!

در مقاله‌ای در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد که مدعی بود قدیمی ترین هرم جهان در اندونزی و ۲۷ هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. البته که به این مقاله به دیده شک نگاه می‌شود و هرم گونونگ پادانگ در اندونزی را در مجامع علمی به عنوان یک ساخته دست انسان قبول نکرده‌اند.

هرم گونونگ پادانگ اندونزی با 27 هزار سال قدمت ساخته دست انسان‌ها نیست.

به گزارش خبرآنلاین، در کتاب رکوردهای گینس نام هرم پلکانی جوزر در مصر به عنوان قدیمی‌ترین هرم جهان ثبت شده است. بنای هرم جوزر 2630 سال پیش از میلاد مسیح گذاشته شد.

در این میان مقاله‌ای در ماه اکتبر سال 2023 میلادی منتشر شد که مدعی بود کهن‌ترین هرم جهان در اندونزی و 27 هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. البته که به این مقاله به دیده شک نگاه می‌شود و هرم گونونگ پادانگ در اندونزی را در مجامع علمی به عنوان یک ساخته دست بشر قبول نکرده‌اند.

در پژوهشی که توسط موسسه علوم اندونزی انجام گرفت، مشخص شد که بنیان اصلی سازه گونونگ پادانگ در اثر رویداد طبیعی روان و انباشته شدن مواد مذاب ناشی از فعالیت‌های آتش‌فشانی شکل گرفته است و ساخته دست انسان نیست.

فلینت دیبل استاد دانشگاه کاردیف به نیچر می‌گوید: «هیچ مدرک مشخصی که نشان دهد لایه‌های مدفون این هرم توسط انسان ساخته شده‌اند وجود ندارد.»

قدیمی ترین هرم جهان را انسان ها نساخته‌اند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان