نفوذ آدم‌های سمی در کمیته‌های تخصصی انتخاب وزیران / آقای پزشکیان، اشتباه به عرض‌تان رسانده‌اند!

برخی از این افراد چطور انتخاب شدند؟ چه کسانی آن‌ها را پیشنهاد داده است؟ چرا نباید باور کنیم که در انتخاب آن‌ها رانت و پارتی‌بازی شده است.

عصر ایران ؛ حسن ظهوری ــ کمیته‌‌های تخصصی انتخاب وزیران پر شده‌اند از کسانی که گفته می‌شود متخصص هستند، دور هم جمع شده‌اند تا بالاخره وزرا و حتی معاونین دولت مسعود پزشکیان را انتخاب کنند. رئیس جمهور قول داده بود دولت او، دولت متخصصین باشد. اما حالا در کمیته‌های مشورتی‌اش برخی افراد غیرمتخصص تصمیم‌های مهم می‌گیرند. نمونه‌اش همین کمیته تخصصی محیط زیست است که قرار شده رئیس یکی از مهمترین سازمان‌های ایران را انتخاب کنند، اما بعضی‌هایشان حتی اندکی سواد زیست محیطی ندارند.

پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان، روش تازه‌ای در انتخاب وزیران در پیش گرفته شد. قرار بود به صورت مشورتی، اشخاصی که توانمندی‌های بالاتری دارند و متخصص هستند در قالب شوراهای راهبردی و کمیته‌های تخصصی انتخاب در جستجوی وزرای شایسته و البته «متخصص» باشند. اما سئوال اینجاست که چطور با حضور برخی افراد غیرمتخصص در کمیته‌های تخصصی، می‌شود یک وزیر متخصص را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد؟ البته روش مشورتی و شورایی، روشی درست و عقلانی است. به شرط آن‌که همه آدم‌های طرف مشورت هم درست و عقلانی باشند.نفوذ آدم‌های «سمی» در کمیته‌های «تخصصی» انتخاب وزیران / آقای پزشکیان، اشتباه به عرض‌تان رسانده‌اند!

چند روز قبل عکسی از اعضای کمیته انتخاب رئیس سازمان محیط زیست با حضور جواد ظریف منتشر شد. هرچند افراد شایسته دیده می‌شوند ولی برخی افراد در عکس حتی از کنار محیط زیست هم رد نشده بودند چه برسد متخصص این امر باشند و بتوانند رئیسی شایسته برای این سازمان حیاتی ایران انتخاب کنند. برخی آدم‌های داخل عکس شبیه شوخی بودند تا آدم‌های جدی که بخواهند چنین مسئولیتی را قبول کنند.

برخی از این افراد چطور انتخاب شدند؟ چه کسانی آن‌ها را پیشنهاد داده است؟ چرا نباید باور کنیم که در انتخاب آن‌ها رانت و پارتی‌بازی شده است. چرا کسی که هیچ تخصصی، نه رشته تحصیلی و نه فعالیت اجتماعی او در امر محیط زیست نبوده باید درباره رئیس آینده محیط زیست ایران نظر بدهد.

فقط در مورد رئیس سازمان محیط زیست نیست. آقای پزشکیان یکبار به اعضای کمیته تخصصی انتخاب وزیر میراث فرهنگی نگاه کردید؟ خنده‌تان نگرفته‌است. شاخ در نیاوردید که مثلا کسی که خودش دستور تخریب آثار تاریخی را داده و یا در حفاظت از میراث فرهنگی در دوران مدیریت‌اش اهمال کاری داشته، در کمیته چه‌کار می‌کند؟ لیست کاندیدها را دیدید؟ کسی که اصلا فساد او زبان‌زد است نه تنها کاندید بوده که حتی رای هم آورده و همین‌طور بالا آمده است. فکر نمی‌کنید برخی افراد این کمیته‌ها تا حد زیادی موضوع انتخاب وزرا و راسای آینده را شخصی کرده‌اند. 

مثلا در میراث فرهنگی نام‌های استواری مثل سید محمد بهشتی و مهدی حجت هم دیده می‌شود. ولی واقعیت این است که آن‌ها یک رای بیشتر ندارند و هرقدر هم دلسوز میراث فرهنگی ایران باشند، باید تابع جمع شوند.

درباره کمیته انتخاب وزیر نیرو که دیگر برایتان نگویم. مرغ پخته پس از دیدن برخی اسامی و اشخاص داخل این کمیته خنده‌اش می‌گیرد. خروجی چنین کمیته‌ای قطعا وزیر شایسته نخواهد بود. چرا که رای افراد شایسته توسط دیگرانی که شایستگی کافی ندارند، از بین می‌رود. همانطور که مطمئن هستیم وزیری که از دل کمیته تخصصی وزیر جهاد کشاورزی هم بیرون می‌آید به همین شکل است.

نفوذ آدم‌های «سمی» در کمیته‌های «تخصصی» انتخاب وزیران / آقای پزشکیان، اشتباه به عرض‌تان رسانده‌اند!

آقای پزشکیان اشتباه به عرض شما رسانده اند. ماجرا آنطور که فکر می کنید نیست. از همین حالا فساد در شکل گیری برخی از این کمیته‌ها شروع شده. برخی آدم های معلوم الحالی آمده‌اند که نمی توانید با آن ها نتیجه مطلوبی را که وعده‌اش را به مردم داده بودید بگیرید. 

 آن‌هایی که به عنوان اسامی نهایی، معرفی شده‌اند، حتی آدرس وزارت خانه را هم بلد نیستند (البته این یک طعنه است) چه برسد به این که بخواهند آنجا وزارت هم بکنند. این در حالیست که شما بارها در مناظره‌های تلویزیونی و وعده‌های انتخاباتی قول وزرا و مدیران متخصص داده بودید. 

همین حالا که دارید این مطلب را می خوانید (البته اگر بخوانید) خیلی از فعالان حوزه آب و محیط زیست نگران انتخاب وزیر نیرو هستند و خبرهای خوشحال کننده‌ای در این حوزه نمی‌شنوند. نمی‌دانیم آخر عاقبت انتخاب رئیس سازمان محیط زیست چه می‌شود اما با این کمیته‌ تخصصی و برخی اعضای آن بعید می‌دانیم اتفاق محیرالعقولی رخ بدهد. بعید می‌دانیم رئیسی شایسته انتخاب شود. چرا که آدم‌هایی که احتمالا با پارتی آمده‌اند، پارتی آدم‌هایی می‌شوند که بدون پارتی نمی‌توانستند بیایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان