این آپارتمان هم طرفداران زیادی دارد و هم منتقدانی سرسخت!/ نظر شما چیست؟ (عکس)

ساختمان DL۱۳۱۰، یک پروژه مسکونی خلاقانه در مکزیکوسیتی است که با طراحی هوشمندانه پنجره‌ها، فضایی روشن و دل‌باز ایجاد کرده است. این ساختمان با استفاده از بتن ساخته شده و شامل هفت آپارتمان با پارکینگ زیرزمین است. .

عصر ایران - قطعا این پروژه برای طرفداران معماری بروتالیست یک شاخص هنری محسوب می شود. خلاقیت طراح به منظور دریافت نور طبیعی و البته خلق یک اثر خاص حقیقتا جای تحسین دارد. هر چند منتقدان این سبک به آن نسبت هایی مانند خشن می دهند اما در چنین نمونه هایی طراح دامنه گسترده ای از متریال و امکانات دیگر نمونه ها را در اختیار ندارد.

به عبارت دیگر شما انواع آجر، سنگ، کامپوزیت و حتی رنگ های متنوع را پیش روی خود ندارید تا با ترکیب یا جانمایی آن ها زیبایی خلق کنید بلکه فقط بتن هست و در نهایت خلاقیتی که باید برای تولد ساختمانی زیبا به کار گرفته شود.

گفتنی است؛ زبره‌کاری یا معماری بروتالیست سبکی از معماری است که در آن ساختمان‌ها کلاً با بتن زبره و بدون روکش و دیگر عناصر کاربردی، به عبارتی عریان و عاری از زینت اجرا می‌شوند. اصطلاح زبره‌کاری (بروتالیسم) در 1954 در فرانسه و بریتانیا برای توصیف این شیوه به کار رفت./ طرحی از هوش مصنوعی را مشاهده می کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر