قیمت بیت‌کوین به آستانه ۶۲ هزار دلار رسید

کمک پوتین به رمزارزها

شماره روزنامه: ۶۰۷۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ...

Untitled-2 copy

به تازگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قانونی را مبنی بر قانونی بودن فعالیت‌های مربوط به ارز دیجیتال امضا کرده است. این قانون به افراد اجازه می‌دهد که در تمامی حوزه‌هایی مثل استخراج و معامله در رمزارز فعالیت کنند. به گزارش رسانه‌های محلی، قانون جدید قرار است 10 روز پس از انتشار رسمی به اجرا درآید. اجرای این قانون در روسیه می‌تواند نقش قابل توجهی در کمک به رشد قیمت ارز‌های دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین، داشته باشد. بر اساس این قانون، فقط اشخاصی که در یک سامانه خاص ثبت‌نام کرده باشند، حق استخراج ارزهای دیجیتال را خواهند داشت. با این حال، افرادی که از محدودیت‌های مصرف انرژی تعیین‌شده توسط دولت تجاوز نمی‌کنند، می‌توانند بدون عضویت در این سامانه، به استخراج رمزارز بپردازند. پیش‌تر، پوتین در اظهارات خود، ضمن اشاره به ضرورت قانون‌گذاری در این حوزه، پتانسیل اقتصادی امیدوارکننده‌‌ای را برای ارزهای دیجیتال قائل شده بود.

با این حال، هنوز نااطمینانی‌هایی در بازار رمزارز وجود دارد و یک دیدگاه بدبینانه، سرمایه‌گذاران را به احتیاط بیشتر در انجام معاملات تشویق می‌کند. طبق نظر کارشناسان این حوزه، قیمت بیت‌کوین باید در سطح 62 هزار دلار کف‌سازی کند تا از کاهش بیشتر آن جلوگیری شود.قیمت بیت‌کوین اکنون از مرز 60 هزار دلار عبور کرده و برای مدت کوتاهی تا سطح 62 هزار و 600 دلار نیز رسیده است. این رشد، اتفاق امیدوار‌کننده‌ای برای این رمزارز بود؛ به‌ویژه با توجه به عملکرد ضعیفی که اخیرا در بازار رمزارز وجود داشت. با این حال، تحلیلگران مشاهده می‌کنند که پویایی بازار رمزارز در روزهای اخیر افزایش داشته است. نظر کارشناسان در مورد قیمت احتمالی بیت‌کوین متفاوت است. برخی معتقدند که در صورت شکسته شدن حمایت 57 هزار دلاری بیت‌کوین، ممکن است که قیمت این ارز به 40 تا 45 هزار دلار کاهش یابد. برخی نیز از قیمت احتمالی 70 تا 75 هزار دلار سخن به میان می‌آورند.

با این حال، از آنجا که بازار ممکن است به افزایش حجم واکنش منفی نشان دهد، کارشناسان، فعالان بازار را به احتیاط بیشتر دعوت می‌کنند و آنها را از استفاده بیش از حد از ابزارهای اهرمی منع می‌کنند.گذشته از قیمت رمزارزها، یکی از موضوعات بحث‌‌برانگیز در حوزه ارزهای دیجیتال، مصرف انرژی است. مصرف بالای انرژی به وسیله دستگاه‌های ماینر، انتقادات زیادی را متوجه خود کرده است. با این وجود، هوش مصنوعی(AI) به برخی از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کمک شایانی در مدیریت انرژی کرده است. هوش مصنوعی به استخراج‌کنندگان کمک می‌کند که مصرف خود را مدیریت کنند و کارآیی بیشتری داشته باشند. به این صورت که در زمان‌های اوج مصرف انرژی، مصرف ماینرها را کاهش می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر