«دنیای‌اقتصاد» تورهای ماه پایانی تابستان را معرفی می‌کند

تدارکات سفر برای ماه تعطیلات

شماره روزنامه: ۶۰۷۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ...

Untitled-1 copy

گیلان و اردبیل یکی از مقاصد سفر در شهریور هستند که چند تور برای آنها تعریف شده است. در یکی از این تورهای دو‌روزه که 4 میلیون و 200‌هزار تومان به ازای هر گردشگر هزینه دارد، ‌‌‌ اقامت در کمپ در ییلاقات تالش تعریف شده است.

حمل‌ونقل این تور با اتوبوس و نیسان بوده و در آن خدماتی مانند مشاهده مناظر ییلاقات استان اردبیل و گیلان، ییلاق بوینوزلار و گردنه پوری، ‌‌‌دریاچه سوها، ‌‌‌ آبشار لوشکی‌‌‌، ترکینگ در مسیر رودخانه لمیر، عبور از روستاهای مسکین، کاروانسرا و زره حونی، ‌‌‌ یک وعده صبحانه و ‌‌‌ قاطر برای حمل کوله‌‌‌ها گنجانده شده است.

تور دیگر به مقصد این دو استان چهار‌روزه بوده و 6میلیون و 800‌هزار به ازای هر نفر هزینه برمی‌دارد. مشابه مورد قبل در این تور هم اقامت به شکل کمپینگ و حمل‌ونقل با اتوبوس و نیسان تعریف شده است.

 ترکینگ در ییلاقات اردبیل به موازات دریای کاسپین، ‌‌‌ مشاهده مناظر ییلاقات استان اردبیل و گیلان، آبشار قورماکری و دورنمای دریای کاسپین و قله اسپیناس، ‌‌‌ کمپ کنار دریاچه سوها، عبور از ییلاقات و روستاهای رادار، کوهسنگر، گوده اولر، زره ژیه، گردکان بولاغی، گردنه پوری و اشقپیه‌‌‌، دو صبحانه و یک شام و ‌‌‌ قاطر برای حمل کوله‌‌‌ها از جمله خدمات این تور است.

سومین تور به این مقصد دو‌روزه بوده و هزینه آن به 4 میلیون و 900‌هزار تومان برای هر گردشگر می‌رسد. این تور با اتوبوس و مینی‌بوس انجام شده و اقامت آن در کلبه جنگلی است. در این تور خدماتی مانند عبور از روستای ورگه ده، سکی، چوئه ژیه، ‌‌‌ مشاهده آبشار ویسادار؛ سومین آبشار مرتفع گیلان، ‌‌‌ عبور از گردنه‌‌‌ها و جنگل‌‌‌های هیرکانی، ‌‌‌ دو صبحانه، یک ناهار و یک شام و ‌‌‌ نیسان برای حمل کوله عرضه می‌شود.

استان گلستان دیگر مقصد تورهای شهریور است. یکی از این تورهای دو روزه 5 میلیون و 800‌هزار تومان برای هر گردشگر هزینه دارد و اقامت آن در هتل سه‌ستاره است.

 این تور با اتوبوس و مینی‌بوس انجام می‌شود و شامل مشاهده مزارع طلایی آفتابگردان کالپوش و قدم زدن در آن‌، جنگل دشت شاد، جنگل‌‌‌های هیرکانی، ‌‌‌ مشاهده سد و دریاچه حسین‌‌‌آباد است. در این تور دو صبحانه، دو ناهار و ‌‌‌ یک شام به توریست‌ها عرضه می‌شود.

 طبیعت‌گردی از طالقان به تنکابن

پیمایش در شاهراه قدیمی البرز و گذر از البرز جنوبی و ورود به البرز شمالی، مشاهده طبیعت منطقه تخت سلیمان و دورنمای قلل هفت‌خوان، گردنکوه و دیگر قلل مرتفع البرز، پیمایش کوهپایه‌‌‌های رشته‌‌‌کوه البرز، تجربه آبگرم طبیعی سه‌‌‌هزار و عبور از گردنه 4000 متری میش چال جزئی از برنامه‌های یک تور طبیعت‌گردی است که از طالقان شروع شده و به تنکابن می‌رسد.

 هزینه این تور سه‌روزه 6 میلیون و 500‌هزار تومان به ازای هر گردشگر و اقامت آن دو شب در کمپ است. این تور با مینی‌بوس انجام می‌شود و یک وعده ناهار و سه میان‌‌‌وعده به توریست‌ها عرضه خواهد شد. سمنان و روستای قلعه بالا مقصد تور دیگری در شهریور است. هزینه این تور یک و نیم روزه به ازای هر توریست 4 میلیون و 500‌هزار تومان و اقامت آن در اقامتگاه بوم‌گردی است.

خدمات این تور شامل برگزاری کارگاه آموزشی ثبت بارش برساوشی با حضور یکی از استادان نجوم و آسمان شب‌‌‌، تماشای پایکوبی آسمان در شب پر‌شهاب در یک آسمان تاریک، لذت تماشای آسمان با تلسکوپ در دل طبیعت، ‌‌‌ بازدید از روستای قلعه بالا، ‌‌‌ آشنایی با ساختارهای اکوسیستم کویری، ‌‌‌آشنایی با صورت‌های فلکی و زیبایی‌های آسمان شب، ‌‌‌ تماشای اجرام آسمانی با تلسکوپ، ‌‌‌ یک صبحانه، یک ناهار و یک شام می‌شود و رفت و آمد آن نیز با اتوبوس است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر