آرین سلیمی به فینال المپیک رسید؛ تکواندوکار ایرانی یک قدم تا کسب مدال طلا

آرین سلیمی، نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران، با شکست حریف کرواسیایی خود در مرحله نیمه‌نهایی، به فینال رقابت‌های تکواندو المپیک پاریس راه یافت.

آرین سلیمی چهارمین و آخرین نماینده تکواندو ایران در  بازی‌های المپیک حریفی از کرواسی را در مرحله نیمه نهایی شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد. 

به گزارش مهر، تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم تیم ملی کشورمان که با کسب دو پیروزی متوالی راهی مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود، در این مرحله برابر «ایوان ساپینا» از کرواسی با رنکینگ 3 المپیکی، دارنده یک نقره و یک برنز جهان، سه طلا، یک نقره و یک برنز اروپا رفت.

سلیمی راند نخست این مبارزه را با شکست 12 به 5 به پایان رساند. او در راند دوم 9 بر 8 پیروز شد. مبارزه دو تکواندوکار در راند سوم با نتیجه 9 بر 6 و با برتری سلیمی تمام شد و بدین ترتیب ملی پوش کشورمان برنده 2 بر یک این مبارزه شد و در اولین حضور خود در بازی های المپیک راهی مبارزه پایانی شد.

آرین سلیمی به فینال المپیک رسید؛ تکواندوکار ایرانی یک قدم تا کسب مدال طلا

نماینده کشورمان در مبارز نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج 8 بر 2 و 5 بر یک شکست داد و درادامه برابر «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ 2 المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن پس از آنکه رامد نخست را واگذار کرد در دو راند متوالی و با نتایج 6 بر 4 و 12 بر صفر به سود خود خاتمه داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور 134 تکواندوکار از 60 کشور روز چهارشنبه (17 مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر