دیدار فینال تکواندو؛ سلیمی مقابل قهرمان اروپا می‌ایستد

در یک دیدار حساس و دیدنی، آرین سلیمی، نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران، در فینال المپیک به مصاف کیدن کانینگهام، قهرمان اروپا خواهد رفت. این مسابقه، یکی از جذاب‌ترین دیدارهای تکواندو در این دوره از بازی‌ها خواهد بود.

تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان در مبارز پایانی به دیدار حریفی از انگلستان خواهد رفت.

به گزارش مهر، دیدار نهایی وزن 80+ کیلوگرم رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را نماینده کشورمان و تکواندوکار انگلیسی برگزار می‌کنند. «کیدن کانینگهام» تکواندوکار 21 ساله انگلیسی با رنکینگ چهارم المپیکی قهرمان سال 2024 اروپا و یک طلا، دو نقره و یک برنز گرندپری ها با کسب سه پیروزی به دیدار نهایی راه یافته است.

«کانینگهام» امروز با پیروزی برابر تکواندوکاران نیجریه و کوبا به دیدار نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله برابر «شیک سیسه» نفر یک رنکینگ المپیکی و دارنده مدال طلای المپیک و جهان پیروز و به فینال صعود کرد.

اما آرین سلیمی نیز با کسب سه پیروزی متوالی به دیدار پایانی و مبارزه با حریف انگلیسی راه یافت. نماینده کشورمان در مبارز نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج 8 بر 2 و 5 بر یک شکست داد و در ادامه برابر «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ 2 المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن پس از آنکه راند نخست را واگذار کرد در دو راند متوالی و با نتایج 6 بر 4 و 12 بر صفر به سود خود خاتمه داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

وی در این مرحله برابر «ایوان ساپینا» از کرواسی با رنکینگ 3 المپیکی، دارنده یک نقره و یک برنز جهان، سه طلا، یک نقره و یک برنز اروپا، دو بر یک در اند شمالی پیروز شد و به فینال صعود کرد. در این مبارز سلیمی راند نخست 12 به 5 به رقیب واگذار کرد و در ادامه 9 بر 8 و 9 بر 6 دو راند بعدی را به سود خود خاتمه داد.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند. با حضور آرین سلیمی در مبارزه پایانی، کسب چهارمین مدال در این رشته هم قطعی شد.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور 134 تکواندوکار از 60 کشور روز چهارشنبه (17 مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر