زیباترین شهرهای جهان کدامند؟(+عکس)

تناسب طلایی عناصر را متعادل و زیبا می‌کند و از زمان‌های قدیم بشر از آن در ریاضیات، هنر، موسیقی و ساختمان‌سازی استفاده کرده است. این تناسب در تمام بخش‌های طبیعت از ساختار جهان تا بدن انسان، ابرها، گل‌ها، برگ‌ها و دیگر موارد یافت می‌شود.

ونیز و رم در ایتالیا، بارسلونا در اسپانیا، پراگ در جمهوری چک و نیویورک در ایالات متحده بر اساس تعداد ساختمان‌های پای‌بند به تناسب طلایی معماری، زیباترین شهرهای جهان در سال 2024 معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، رده‌بندی زیباترین شهرهای جهان بر اساس در بر داشتن جذاب‌ترین بناهای دنیا و تعداد ساختمان‌های پای‌بند به تناسب طلایی معماری صورت می‌گیرد که طی هزاران سال برای ادغام زیبایی طبیعت در ساختارهای متعادل و هماهنگ استفاده شده است. در رده‌بندی جدید این شهرها، 9 از 10 شهر انتخابی، در اروپا قرار دارند و بوردو در فرانسه از پاریس پیشی گرفته است.

زیباترین شهرهای جهان کدامند؟

تناسب طلایی عناصر را متعادل و زیبا می‌کند و از زمان‌های قدیم بشر از آن در ریاضیات، هنر، موسیقی و ساختمان‌سازی استفاده کرده است. این تناسب در تمام بخش‌های طبیعت از ساختار جهان تا بدن انسان، ابرها، گل‌ها، برگ‌ها و دیگر موارد یافت می‌شود. از نظر معماری این تناسب به‌طور معمول شکل مستطیلی به خود می‌گیرد؛ در اصل هر شکلی که می‌توان آن را به‌طور کامل به یک مربع و یک مستطیل تقسیم کرد که وقتی با هم ترکیب شوند، نسبتی به‌طور تقریبی برابر با 1:1.61 ایجاد می‌کند.

زیباترین شهرهای جهان کدامند؟

زیباترین شهر جهان کدامند؟

ونیز با کانال‌های پرپیچ‌وخم و معماری التقاطی خود، رتبه نخست فهرست زیباترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است و بیش از 83 درصد از ساختمان‌های آن با تناسب طلایی مطابقت دارند. دومین جایگاه فهرست نیز در اختیار یک شهر ایتالیایی قرار دارد؛ رم با تناسب طلایی 82 درصدی در این جایگاه است و به‌عنوان زیباترین پایتخت اروپایی شناخته می‌شود. جایگاه‌های سوم و چهارم نیر به بارسلونا در اسپانیا و پراگ در جمهوری چک اختصاص دارد. جایگاه پنجم را تنها شهر غیراروپایی لیست پر کرده که نیویورک در ایالات متحده است.

آتن یونان، بوداپست مجارستان، وین اتریش، بوردو فرانسه و میلان ایتالیا در رده‌های ششم تا دهم فهرست قرار دارند.

زیباترین شهرهای جهان کدامند؟

زیباترین شهر فرانسه کدام است؟

پاریس خانه سازه‌های نمادینی همچون برج ایفل و کلیسای نوتردام است، اما در میان 10 شهر برتر زیبای جهان قرار نمی‌گیرد و جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است. این شهر در رقابت زیبایی از بوردو شکست خورد که با امتیاز زیبایی 75.3 درصد در جایگاه نهم قرار گرفت و بیشتر به خاطر تاکستان‌های اطرافش شناخته می‌شود و مملو از معماری‌های چشمگیر مدرن و کلاسیک است.

زیباترین شهرهای جهان کدامند؟

دیگر مدعیان اروپایی و بین‌المللی زیبایی در فهرست 20 شهر زیبای جهان شامل استکهلم سوئد، فلورانس ایتالیا، کپنهاگ دانمارک، مراکش در مراکش، شیکاگوی آمریکا، آمستردام هلند، برلین آلمان و استانبول ترکیه هستند.

زیباترین شهر انگلستان کدام است؟

هیچ شهر بریتانیایی در بین 20 شهر برتر به لحاظ زیبایی قرار ندارد، اما در یک رتبه‌بندی جداگانه تنها در بریتانیا، شهر چستر را با امتیاز زیبایی 83.7 درصد به‌عنوان زیباترین شهر انگلستان معرفی شده است. در این لیست لندن در رده دوم و بلفاست، لیورپول و دورهام در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

زیباترین شهرهای جهان کدامند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر