شائبه‌هایی درباره یک نماینده مجلس با تخصص‌های نامحدود

فعالیت‌های گسترده یک نماینده زن در حوزه‌های مختلف، از دانشگاه تا مدیریت شرکت و سیاست، پرسش‌هایی را درباره تخصصی شدن نمایندگان مجلس و ارتباط آن با کیفیت تصمیم‌گیری‌ها مطرح کرده است.

گرچه همیشه تبلیغات منفی درباره محدودیت برای خانم های سیاستمدار و مشاغل آنها در جمهوری اسلامی نسبت به همتایان مردشان زیاد بوده و هست، اما مواردی وجود دارد که نقض این ادعا را نشان می‌دهد.

به گزارش عصر خبر نمونه این موضوع در مورد خانم نماینده‌ دهه شصتی صدق می‌کند که با وجود تازه‌وارد بودن در دهه چهل سالگی، هم استاد دانشگاه شده و تدریس کرده، هم مدیرعامل یک شرکت خصوصی شده، همزمان کارمند هلال احمر در حوزه ستادی بوده، در معاونت عتبات تجربه پیدا کرده و در میان این همه مشغله، از خیر ریاست هیات ورزش همگانی در اصفهان هم نگذشته است.

صرف نظر از تخلف این خانم که دو دوره قبل هم از شهرستان مبارکه به مجلس راه یافته بود و نادیده گرفتن قانون منع تصدی پست‌های مدیریتی کارکنان دولت در شرکت‌های خصوصی و شائبه تعارض منافع، باید پرسید چگونه اینهمه تخصص در یک خانم 40 و اندی ساله جمع شده و در کنار همه اینها سودای رسیدن به مناصب بیشتر، او را به کرسی وکلای محترم مجلس رسانده است! 

زهرا سعیدی که در پرونده تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، ابهاماتی درباره نحوه عملکرد خود دید و برای آن مدتی به مراجع مربوط پاسخگو بود، حالا در کنار همه تخصص‌هایش، یک حوزه دیگر را هم به عنوان عرصه‌های فعالیت بدون مرزش انتخاب کرده و در برنامه مناظره تلویزیونی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، بدون کوچکترین سابقه آشنایی با مسائل کلان حوزه انرژی و برق و آب به اظهارنظر در این باره پرداخت که تعجب آنهایی که او را می‌شناسند در پی داشته است.

اینکه وکلای مردم در خانه ملت، فعال و پویا باشند و برای حقوق مردم دل بسوزانند، امری ضروری است اما به این بهانه نباید ضرورت اظهارنظر تخصصی نمایندگان نادیده گرفته شود و به صرف اینکه فرصتی در رسانه ملی برای عرض اندام پدید آمد، از تریبون عمومی درباره مطالبی که کمترین سررشته ای درباره جزییات آن ندارند، به اظهار عقیده بپردازند. 

اعلام آمار ناصحیح و ناقص یکطرف، و در دیگر سو تلاش برخی جریانات سو استفاده‌گر از جایگاه نمایندگان محترم مجلس، باعث می‌شود مطالب ناصواب و آمیخته با اغراض خاص از زبان آنها نزد افکارعمومی طرح شود و در شرایط فعلی جامعه به نگرانی های مردم دامن بزند. شناخت اهمیت و شان کرسی پارلمانی و جایگاه نمایندگی برای هر نماینده ای واجب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان