امروز پنجشنبه: پیش‌بینی کاهش دما در نیمه شمالی کشور

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز پنجشنبه (۲۵ مردادماه)، رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.
 
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیش بینی شرایط جوی کشور با بیان اینکه پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز پنجشنبه (25 مردادماه) در شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ارتفاعات رشته کوه البرز همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.
 
وی افزود: در استانهای اصفهان، کرمان، فارس و یزد، رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر و رگبار و رعد و برق در برخی نقاط دور از انتظار نیست و جمعه (26 مردادماه) علاوه بر نقاط اشاره شده در مناطق گسترده‌تری از شمال غرب در برخی نقاط از استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.
 
ضیاییان با بیان اینکه شنبه و یکشنبه 27 و 28 مردادماه در شمال غرب سواحل خزر، شمال شرق استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق استان مرکزی، قم و شمال اصفهان همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود گفت: دوشنبه29 مرداد علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان در برخی مناطق شمال غرب و سواحل خزر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.
 
وی ادامه داد: همچنین طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق شرق جنوب، شرق، مرکز دامنه‌های جنوبی البرز گاهی غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و در نیمه شمالی کشور از جمعه دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد. پنجشنبه و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است. همچنین شنبه علاوه بر آن خلیج فارس نیز مواج می شود این در حالیست که دریای خزر از امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم است. 
 
وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه آسمان تهران امروز 25 مردادماه صاف تاکمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه 39 و کمینه 26 سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین پیش بینی می شود که تهران برای فردا 26 مردادماه آسمانی صاف تا قسمت ابری گاهی وزش باد با بیشینه 37 و کمینه 25 سانتی گراد داشته باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر