صعود بازارهای جهانی

در آسیا، بانک خلق چین (PBoC) در حال برنامه‌ریزی برای تغییر تدریجی سیاست برای حمایت از توسعه اقتصادی است.

بازارهای جهانی در بحبوحه کاهش نگرانی‌ها از رکود، روند مثبت نشان دادند.

به گزارش ایسنا، بازارهای جهانی پس از آن که داده‌های تورم ایالات‌متحده مشخص کرد فشار قیمت‌ها کاهش یافته، فروش خرده‌فروشی بالاتر از حد انتظار بوده و در نتیجه نگرانی‌های مربوط به رکود نزول کرده است، روند مثبتی نشان دادند.

افزایش آمار خرده‌فروشی در ایالات‌متحده

خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه جولای به‌صورت ماهانه به میزان یک درصد افزایش یافت که از انتظارات فراتر رفت و بالاترین افزایش ماهانه از ماه ژانویه 2023 را به ثبت رساند. این عملکرد قوی برخی ترس‌ها از رکود بالقوه را کاهش داد.

بازار کار فراتر از انتظارات

بازار کار ایالات‌متحده انعطاف‌پذیری نشان داد، به‌طوری که ادعاهای بیکاری هفتگی به 227هزار نفر کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از اوایل جولای و کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. با وجود این، تولید صنعتی ایالات‌متحده در ماه جولای 0.6 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت که کمی بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود.

کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو

مقامات فدرال رزرو نشان دادند در حالی که تورم به سمت هدف 2 درصد می‌رود، افزایش بیکاری ممکن است فدرال رزرو را وادار کند تا قبل از سه ماهه چهارم نسبت به کاهش نرخ بهره اقدام کند. تحلیلگران پیشنهاد کردند با توجه به داده‌های اقتصادی اخیر، فدرال رزرو به احتمال زیاد در ماه سپتامبر به جای 50 واحد پایه، نرخ بهره را 25 واحد پایه کاهش خواهد داد.

بازده اوراق قرضه و حرکت ارز

بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات‌متحده با کاهش نگرانی‌ها از رکود اقتصادی به افت چهار روزه خود پایان داد و در 3.93 درصد تثبیت شد. شاخص دلار آمریکا در 102.9 قرار گرفت و قیمت طلا در روز جمعه پس از افزایش 0.3 درصدی در روز پنجشنبه با 0.1 درصد افزایش به 2453 دلار رسید. قیمت نفت خام برنت در 80.2 دلار در هر بشکه است که 0.3 درصد نسبت به بسته شدن قبلی کاهش ثبت کرد.

 عملکرد بازار سهام آمریکا

در ایالات‌متحده، شاخص داو جونز 1.39 درصد، اس اند پی 500 به میزان 1.61 درصد و نزدک 2.32 درصد در روز پنجشنبه افزایش یافتند و معاملات آتی شاخص نیز در روز جمعه افزایش نشان داد.

بازارهای اروپایی نیز از این روند پیروی کردند

بازارهای سهام اروپا روز پنجشنبه با افزایش روبرو شدند، به‌طوری که شاخص FTSE 100 در بریتانیا 0.8 درصد، دکس 40 در آلمان 1.66 درصد و کک  در فرانسه 1.23 درصد افزایش یافت. شاخص اروپا در روز جمعه به روند صعودی خود ادامه داد. اقتصاد بریتانیا در ماه آوریل تا ژوئن 0.6 درصد به صورت سه ماهه رشد کرد که به دنبال افزایش 0.7 درصدی سه ماهه قبل بود.

بازارهای آسیایی و حرکت ارز

در آسیا، بانک خلق چین (PBoC) در حال برنامه‌ریزی برای تغییر تدریجی سیاست برای حمایت از توسعه اقتصادی است.

نرخ مبادله دلار آمریکا/ین ژاپن پس از افزایش به 149.3 در روز پنجشنبه در 148.9 تثبیت شد. شاخص  نیکی 225 در ژاپن 3.6 درصد افزایش یافت، شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ 1.9 درصد و شاخص کوسپی در کره جنوبی 1.9درصد صعود کردند و کامپوزیت شانگهای در چین ثابت ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان